Makelaar nr. 2

Inmiddels is makelaar nr. 2 langsgeweest. En daar had ik al een veel beter gevoel bij! Het is niet zo’n type ‘verkoper’ dat door jou een ongelooflijk hoge verkoopprijs voor te schotelen je wil laten geloven dat *hij* dat voor jou kan gaan waarmaken.
Nu moet ik zeggen dat we met deze man enkele jaren geleden ook al eens contact gehad hebben, net nadat we dachten dat de werkgever ons naar Amerika ging uitzenden. Hij zei dat we het huis ondertussen leuk hebben afgewerkt. Toen hij hier de eerste keer kwam was de tuin nog niet dichtgegroeid, hadden we het terras een de slaapkamers boven nog afgewerkt met de houten planken (zie foto hier onder), hadden we in de grote badkamer nog maar een kunststoffen tablet met 2 lavabo’s ipv nu een gans badmeubel met Dornbracht kraanwerk, waren de slaapkamers nog niet geschilderd noch waren ze voorzien van gordijnen, en hadden we in de wasplaats nog geen kast op maat laten maken.
De prijs die hij voorstelde leek me een stuk realistischer. En ja, natuurlijk werken zij ook met een prijs die je moet vragen en een prijs waarvoor je het effectief zeker moet verkocht krijgen.
Maandag komt er nog een 3de makelaar, en dan hebben we nog een gesprek met de notaris.
Zodra we dan bericht van CIO in Sydney krijgen dat we de bijkomende bewijsstukken mogen opsturen naar de ambassade in Parijs, plaatsen we het huis op de markt. Waarschijnlijk bij makelaar nr. 2.
Of… er zijn ook nog wel vrienden die interesse hebben in ons huis. Zij hebben gevraagd om als eerste de prijs te mogen weten, zodat zij zonder tussenkomst van een makelaar zouden kunnen kopen. Op zich zou het natuurlijk wel leuk zijn als  het huis naar bekenden gaat. Ze hebben ons huis altijd al graag gezien. Maar zelfs wonen ze ook wel heel charmant. Midden in een naburige kleine stad hebben zij het rijtjeshuis van de grootmoeder volledig onder handen genomen, en er echt een heel moderne en gezellig stadswoning van gemaakt. Echt heel leuk!

9 thoughts on “Makelaar nr. 2

  1. Wat leuk dat je weer blogt, Elke! Prachtig huis hebben jullie! Waw, dan gaan jullie voor Canada! IT’s hebben ze overal tekort! Heeeeeel veel succes toegewenst!

    Groetjes,

  2. Hoi Elke,
    Blijkbaar geen kastelke (waar staat die ka voor?).
    Hier je canadese lezer: geheel vrijwillig! Leuke reactie van je op mijn blog.
    Ik lees dat jullie al een behoorlijk tijdje bezig zijn met emigreren, maar dat er nu eindelijk vaart in lijkt te komen. Wat je ook naar toe mocht gaan, check wel even het klimaat 🙂 .Wij zijn in toronto op een tijdelijk visum, niet op permanente basis. . Als we je overigens ergens mee kunnen helpen, mail het ons (mailadres verwijderd door blogeigenaar – om te voorkomen dat je spammers krijgt). groeten en tot lezens. Hans Timmermans
    ps succes met de huizenverkoop

  3. Wow Elke.. toch naar Canada dan maar? Ik denk dat je een slimme zet daarmee maakt..wie weet hoe lang je nog op de DV loterij zou moeten wachten.. niet echt prettig lijkt me zo, elke keer die spanning en dan bedrogen uit te moeten komen. Ik hoop dat deze route wat beter en sneller voor jullie verloopt!

    Groetjes,

    Jeroen

  4. Wat leuk dat je weer een blog begonnen bent Elke! Ik heb het aan mijn lijst van favorieten toegeveogd. Succes met de verkoop van jullie huis, en ik zal duimen dat jullie snel bericht krijgen over jullie visum!
    Grts,
    Judith

  5. Amai, da’s toch iets heel anders…..maar een mooi land is het zeker! En is manlief druk aan het solliciteren of willen jullie zelf iets gaan beginnen? Spannend hoor! En opa of die nog iets gaat bakken? Geen idee, eerst uitrusten want hij is een beetje oververmoeid naar hier gekomen….

  6. Wat leuk dat je weer aan het bloggen bent geslagen, Elke! Je staat al tussen mijn leeslijst, ik ga je zeker volgen. Ik zie dat jullie plannen al aardig vergevorderd zijn. Ik hoop dat het jullie deze keer voor de wind gaat, en dat jullie over een jaartje kunnen terugkijken op een heel succesvolle start in Canada. Ik ben erg benieuwd waar jullie terecht gaan komen. Heeeel veel succes, en hopelijk nog tot eind januari op de meeting van AllesAmerika!

  7. Hoi Elke. Ik sta even versteld van je nieuwe blog. Wat een spannend nieuws. Ik heb wel bewondering voor jullie doorzettings vermogen hoor.

    Wij hadden Canada altijd als 2de optie. Wij wonen niet ver van Canada. Is wel een ander land maar toch ook heel veel dingen die ik hetzelfde ervaar als hier. Mochten ze ons hier er ooit uit kicken dan gaan wij ook 200 mile noordelijker.Geloof mij.

    de natuur is er geweldig en dan heb ik nog maar een stukje gezien. canada is zo groot. Wel op veel plekker erg barre winters, maar ja dat zijn ze hier ook. Wel iets minder maar toch.

    groetjes petra

  8. hoi Elke,
    Wat leuk om weer wat van je te horen. En helemaal super van je plannen! Ik ben zelf nooit in Canada geweest, maar bijna hadden we daar nu gezeten i.p.v. in Duitsland. Heel veel sterkte met alle voorbereidingen en ik zal je blog weer blijven volgen! (al hebben we dadelijk even geen internet meer)
    Groetjes, Manon

  9. Hoi Elke,

    Via de blog van Annemiek vond ik jouw nieuwe blog. Ik had via het forum al wel begrepen dat jullie hele serieuze Canadaplannen hebben inmiddels en ik snap nu ook wel wat jullie onlangs in ‘De Rotonde’ gingen doen 🙂

    Ik vind het erg leuk om jullie weer te kunnen volgen zo en zet je met plezier weer op mijn dagelijkse bloglijst!Wij denken inmiddels stiekem over een reis vanuit Vancouver in 2011, dus wie weet!

    Heel veel succes met alles,
    Monique (Nieuwen Oord)

Geef een reactie

