Snelle procedure

De dag begon goed! Toen ik tijdens het eten van een lekkere appel-kaneel yoghurt eens door de bloglijst wou lezen die je enkele berichten hiervoor kan vinden, begon ik bij het eerste blog, dat van Bert en Mirjam. Zij zijn de eerste die ik ‘ken’ die een aanvraag volgens de nieuwe procedure gedaan hebben, zoals wij dat ook gedaan hebben. Op 31 maart hebben zij hun aanvraag voor een Federal Skilled Worker visum opgestuurd naar het CIO in Sydney, en vandaag hebben zij hun visum ontvangen!!! Dat is dus binnen de 8 maanden! Oh, wat hoop ik dat het ook bij ons zo vlot mag gaan lopen!!!

Bert en Mirjam, van harte proficiat!
Hun blog kan je hier vinden: http://opwegnaarcanada.blogspot.com/

8 thoughts on “Snelle procedure

  1. Het kwartje is eindelijk bij me gevallen van wie het blog is. Heeft even geduurd 😉
    Elke wat ontzettend gaaf dat jullie nu bezig gaan met de procedure voor Canada. Het is jullie gegund.

    Sue in Orlando, FL

    • Sue, in dit blog doe ik het een beetje meer anoniem, omdat “de bazen” nog niets van onze plannen moeten weten, die zullen het wel zien zodra ze een ontslagbrief ontvangen.

  2. Hallo Elke,

    Via AA je blog gevonden en nu ook gelijk in mijn favorieten geplaatst.
    Het is me een beetje ontgaan dat jullie ook daadwerkelijk het visum proces zijn ingegaan voor Canada. Ik duim heel hard mee dat alles snel en goed gaat verlopen!

    Ik blijf je blog zeker volgen..
    Ik heb overigen van de week toch geprobeerd in te schrijven voor de DV lottery , helaas lukte het niet helemaal dus ik probeer het van de week nog een keer!
    Tevens ben ik bezig om eventueel naar de UK te verhuizen. Dat is visumtechnisch gezien toch een stuk makkelijker 😉

    Nogmaals succes ermee en ik blijf je blog volgen!

    Groetjes Marcel

    • Marcel, en nu iedereen die dit leest denken dat wij twee drankorgels zijn die elkaar tijdens het afkikken (AA) hebben leren kennen. LOL!
      En ja, inderdaad, wij zijn ook effectief gestart met die aanvraag. Meer zelfs, we hebben net deze ochtend een positieve respons gehad vanuit Canada en moeten al onze bewijsstukken nu doorsturen naar de ambassade in Parijs. Maar daar zal ik in de loop van de dag nog een blog over schrijven.
      Zeker nog eens proberen voor de Green Card, je weet immers maar nooit. Je gaat zien dat jij en wij hem winnen nu dat we het niet echt meer nodig hebben.
      Heb je voor de UK eigenlijk iets speciaals nodig? Of mag je als Europees burger gewoon je valiesje pakken en je daar vestigen?

      • Hoi Elke,

        Hahaha, gelukkig is het niet die AA waar we elkaar van kennen ;-).

        Wat goed dat jullie zo snel respons hebben gekregen en nu al de bewijsstukken kunnen insturen! Dat geeft in ieder geval wat hoop! Volgens mij zijn jullie nog nooit zover gekomen bij de USA ;).

        Ik heb mij zojuist ingeschreven voor DV2011. Al verwacht ik er niks van en hoop ik er ook niet echt meer op. Maar als ik toch uitgeloot word is het wel leuk!

        Voor de UK heb ik gelukkig niks nodig, behalve dat ik Europees burger moet zijn. En als Nederlander ben ik dat natuurlijk, in principe is het gewoon koffers pakken en wegwezen. Nu wil ik het niet zo hals over kop doen. Ik heb me er even in verdiept, maar door allerlei omstandigheden is het de laatste maand er niet meer van gekomen. Hopelijk kan ik halverwege december er verder mee! Ik heb voor januari in ieder geval een ticket naar Londen om een paar dagen bij te komen, en ik ga dan ook eens oriënteren naar wat er voor werk is en hoe en waar ik wellicht zou willen wonen.

        Heel veel succes met het sturen van de bewijsstukken.
        Ik ga voor jullie duimen, en blijf de weblog zeker volgen!

        Groetjes Marcel

Geef een reactie

