Yes! Yes! Yes!

Yes! Yes! Yes!

Dat ging er deze ochtend om 9.29u door me heen toen ik in mijn mailbox keek. Ons dossier is aanvaard op het Central Intake Office in Canada. We moeten nu binnen de 120 dagen (= voor 17 maart) alle bewijsmaterialen en allerlei ingevulde documenten opsturen naar de Canadese ambassade in Parijs.
Nou, dat zal wel lukken. Ik heb onlangs een overzicht aangemaakt van al de buitenlandse trips die we de afgelopen jaren gemaakt hebben. Ook moeten we nog een document afleveren dat aantoont dat wij over voldoende financiële middelen beschikken. Dat heb ik dus daarstraks aangevraagd bij de bank, zij leveren die verklaring netjes in het Engels af. En dan moeten we ook nog een verklaring van de FOD Justitie toevoegen waarin staat dat wij een blanco strafblad hebben (en dat is een week of 2 geleden al toegekomen). Zodra ik het document van de bank heb, kunnen we die laatste gegevens nog opsturen naar Emigratieconsultant Buysse, en dan kunnen zij het ganse dossier opsturen. Ik verwacht dat onze bundel voor Parijs dus deze maand nog vertrekt aangezien we alles al hebben laten vertalen.

Dit wil dus ook zeggen dat we mooi op schema blijven met de doorlooptijd. Twee maanden en 1 week nadat we het application form opgestuurd hebben, hebben we al respons. Zomer 2010 blijft tot op heden nog steeds een zeer realistische datum. 
Wil je nog eens kijken naar de stappen die we tot nu toe gezet hebben:https://roots2wings.wordpress.com/2009/10/13/onze-tijdlijn/

Uittreksel uit het bericht van CIO:

Based on a review of the information you have provided, your application is being recommended to the visa office for a final determination of eligibility for processing on the basis of:
X         Work experience in an occupation specified in the Instructions issued by the Minister of Citizenship, Immigration and Multiculturalism and published in the Canada Gazette on 28 November 2008. 

 En dan staat er nog in grote letters een dossiernummer bij.

Blogster Petra heeft me bedacht met een creatieve blog award:

Zie http://staceyconnor.blogspot.com/2009/11/de-andere-twee.html

 Maar je krijgt die award natuurlijk niet zomaar, ik moet er nog wel wat voor terugdoen. Dus ik zal eens nadenken over die opdracht, en dan kom ik daar in mijn volgend bericht op terug.

Bedankt Petra!

http://staceyconnor.blogspot.com/2009/11/de-andere-twee.html

6 thoughts on “Yes! Yes! Yes!

  1. Ook wij hebben onze aanvraag naar CIO gestuurd, die daar op 28 september j.l. is aangekomen. De fees zijn op 18/11 pas afgeschreven, tja wachten duurt lang. Kun je me vertellen hoeveel tijd er zat tussen de afschrijving van de fee en het definitieve, voor jullie positieve, bericht van 17 novmeber?

    Wij zijn een Nederlands gezin, dat via 5 jaar Frankrijk uiteindelijk naar Canada wil verdertrekken, because some have roots and others have wings!

    Dank en groet

    Lisa

    • Lisa, wij hebben de fee nog moeten betalen per gewaarborgde cheque. Ik weet dat je ondertussen ook per visakaart of zo kan betalen.
      Op 1 september hebben we onze aanvraag opgestuurd, op 17 november kregen we bericht dat we het ganse dossier mochten doorsturen naar Parijs. Qua timing loopt dat ongeveer gelijk met jullie afschrijving, denk ik. Ze zullen het afschrijven op het moment dat ze het dossier effectief bekeken hebben.
      Hebben jullie ondertussen ook al bericht gekregen dat je het ganse dossier mag opsturen?
      Wij wachten nu dus op de oproep medical… Hopelijk ergens in maart. (vroeger mag altijd natuurlijk, hahaha!)

      Jullie hebben niet voor een snelle route via Quebec gekozen? Want ik neem aan dat je na 5 jaar Frankrijk wel vlot Frans spreekt?

Geef een reactie

