4 maanden = bijna 50%? Of 30%? Of nog minder?

Ondertussen zijn er al 4 maanden van onze procedure verstreken. Bij de nieuwe procedure stellen ze dat je je visum hebt rond de 9 maanden (of je leest ook wel eens tussen de 6-12 maanden).
Als ik het positief hoopvol zien, en kan ik zeggen dat we bij-na halfweg zijn. Maar als ik het minder optimistisch bekijk, dan zitten we nog maar op 1/3 van de procedure…
En negatief zullen we nog maar niet worden. Canada is in het verleden altijd heel optimistisch aan hun immigratieprocedure begonnen wat de timing betreft, maar in de praktijk bleek vaak dat de vooropgestelde doorlooptijd wel eens heeeeel erg (jaren!) kon uitlopen…
Dus ik wacht vol ongeduld op mijn verjaardag. Want als alles naar wens verloopt, dan gaan we rond die tijd (beetje later) een oproep medical krijgen…

Zucht… wachten duurt zoooo lang….

Gelukkig zijn we al heel wat jaren lid van VIW (Vlamingen in de Wereld)  Telkens kijk ik uit naar hun tijdschrift, vol met boeiende verhalen van Vlamingen op allerlei plekjes in de wereld.
Maar wij hebben een abonnement met ‘full service’, dat wil zeggen dat we via hen ook in contact kunnen komen met Vlamingen die ons voorgegaan zijn naar Canada.
Inge Roggeman had gisterennamiddag maar amper mijn lijstje met concrete vragen gekregen, of deze ochtend kreeg ik al een 9-tal contacten door in Ontario! BC gaat nog volgen.
Dat leert mij dat
   1. VIW ontzettend snel is (en dat hebben we in het verleden ook al gemerkt. Bedankt, Inge!)
   2. De Vlamingen in Ontario direct klaarstaan om je advies te geven Hopelijk kunnen wij dit jaar ook toegevoegd worden aan het lijstje van hulpvaardige Vlamingen. 😉

P.S.: ter mijner verdeding tegenover diegenen die denken dat ik me aanstel na slechts 4 maanden wachten:
– eigenlijk zijn we al 5 jaar aan ’t wachten op een emigratie
– eigenlijk hadden we in mei-juni al kunnen starten met de procedure, ware het niet dat de testcentra voor de IELTS-test al volgeboekt waren, en we dus moesten wachten tot na de zomervakantie

12 thoughts on “4 maanden = bijna 50%? Of 30%? Of nog minder?

  1. Je stelt je helemaal niks aan. Het is een hele stap en dan wil je eigenlijk zo snel mogelijk duidelijkheid. Kan me dat maar al te goed voor stellen. Ik denk echt dat jullie over de helft van het wachten heen zijn hoor! De Canadezen voelen vast aan dat jullie al zo lang wachten nu!

  2. Hopelijk denkt niemand, dat je je aanstelt! Jemig, je bent door teleurstelling na teleurstelling gegaan, het wordt eens tijd, dat het nu helemaal voor jullie gaat slagen!

  3. Ik vind ook niet dat je je aanstelt, ik hoop voor jullie dat het juist nog veel sneller zal gaan:-)

  4. Dat wachten is om gek te worden! Ik hoop dat je snel wat hoort.
    Ik heb nog een vraag; vanavond in de les hadden we het even over het Canadese health care system, en dat de wachttijden zo lang zijn. Mijn vraag was of iemand in Canada ook onbeperkt ziektedagen kan opnemen of dat er een beperking opzit. Met langere wachttijden voor bv een operatie lijkt het me dat je veel meer ziektedagen op moet gebruiken. Hier spaar je die dagen op, en die kunnen dus ook opraken. Niemand wist het antwoord op die vraag.

  5. Niets is erger dan vol spanning lang te moeten wachten. Logisch toch dat je vooruit wilt? Zeker na alles wat jullie al doorstaan en meegmaakt hebben.

  6. Als je hebt besloten dat je weg wilt is elke dag dat je niet kunt gaan al 1 teveel, laat staan als je al zolang wilt als jullie. Welke idioot heeft ooit besloten dat als je werkt, je best doet, wilt integreren in je nieuwe woonland dat je daarvoor zoveel procedures moet doorlopen ? of je alsjeblieft daar mag gaan wonen en werken ? terwijl het lijkt of elke crimineel/illegaal meer rechten heeft dan iemand die alle zenuwslopende procedures netjes doorloopt. Sterkte met het wachten !

  7. Nee hoor, ik vind ook dat je je helemaal niet aanstelt. Er is niets ergers dan wachten (ik ben een niet zo geduldig typje) en zeker in jullie geval wordt er nu het uiterste van jullie gevergd. Veel sterkte met hopelijk binnenkort een mooi verjaardagskado!

  8. Als je al zo lang bezig bent om te emigreren vind ik niet dat je je aanstelt hoor 😉

    Sterkte met wachten, en hoop snel goed nieuws te lezen hier!

  9. Ik hoop dat jullie snel iets horen. Als je iets graag wilt dan is een uur wachten al te lang 🙂 Nee hoor je stelt je niks aan. Petje af juist want wachten is iets waar ik helemaal niet tegen kan. Ben ik veel te ingeduldig voor. Success.

    Leuk trouwens dat stukje over Bonsai geluk.

Geef een reactie

