“De buren zijn gek geworden”

“De buren zijn zot geworden” Dat is wat onze buren zondag moeten gedacht hebben toen wij plots met de grasmaaier begonnen rond te rijden. Natuurlijk maaien wij ons gras niet in het putteke van de winter! We waren gewoon begonnen met de tuin een extra beurt te geven.
Zaterdag zijn we eerst in het tuinhuis begonnen; alles wat we de afgelopen 6 jaar niet gebruikt hebben, hebben we naar het containerpark gevoerd.

klaar voor een rit naar het containerparkNadien hebben we ook het terras afgeschuurd, met ons drietjes. Zwaar karwei, maar best wel leuk.
En zondag constateerden we dat er toch nog best wat herfstbladeren op het gras en in de kanten lagen (tja, hoe kan dat ook anders met al die eikenbomen hier?). Dus besloten we die ook op te ruimen. Aanvankelijk gingen we met de bladrijf aan de slag, maar dat ging traag. En toen kreeg ik de idee dat we het met de grasmaaier konden doen als we die op hoogste stand zette. Het karweitje was in een mum van tijd klaar. En de stempel van ‘gek’ hebben we waarschijnlijk even snel verdiend. LOL

Waarom we dat allemaal doen? Omdat ik vandaag de bibbers heb. Deze namiddag komt namelijk de makelaar. We gaan het contract tekenen waarna zij aan de slag gaan om ons huis te verkopen. En hij/zij brengt ook direct de fotograaf mee.
Dus de afgelopen dagen ben ik eens extra kritisch door het huis gegaan, kijkend of het toch niet te rommelig zou zijn. ’t Kwam er op neer dat we voornamelijk de fotokaders weggehaald hebben, en hier en daar een beeldje minder gezet hebben. Volgens de regeltjes moet je de kandidaat-kopers het gevoel geven dat zij zich dadelijk thuis voelen in je huis. En dat is blijkbaar moeilijker als overal foto’s en kunstwerkjes van jouw kind(eren) hangen en staan. Ach, da’s minder werk om af te stoffen de komende tijd. Maar ik zit nu dus nog wel altijd met die bibbers…

Vijf jaar lang zijn we klaar geweest om te verhuizen, maar dit is toch weer anders. Van de afgelopen vijf jaar kunnen we zeggen dat het een droom was, een fantasietje, een soort van spelletje binnen ons gezin waarin we deden alsof we naar het buitenland gingen verhuizen (maar dat in het echt helemaal niet van plan waren). Want uiteindelijk hebben we niets echt ingrijpends gedaan. Meer nog, we kochten 2 jaar gelden nog een nieuw salon en ik een nieuwe auto. Maar nu gaan we onze handtekening plaatsen onder een document waardoor ze ons huis gaan verkopen. Dat gaat dus wel echt heeeeel erg ver. Nu is het helemaal geen spelletje meer. 😉 De generale repetitie is voorbij, nu gaat het voor het echt.
En dan begint die spannende tijd van wachten, hopen op kandidaat-kopers, hopen dat zij een bod doen. Hopen dat dat bod binnen onze normen mag liggen, hopen dat zij de lening kunnen krijgen… En vooral ook hopen dat wij snel ons visum hebben. Bibber de bibber de bibber.

15 thoughts on ““De buren zijn gek geworden”

  1. Spannend he? Wij zitten natuurlijk in zo’n zelfde fase, alleen is er bij ons geen vijf jaar aan vooraf gegaan. En áls het snel gaat, gaan we ook nog niet direct weg, vanwege Esmees opleiding.

    Maar het opruimen van je spullen enzo is best ingrijpend! Sterkte!

    • Ik vind het heerlijk! Eigenlijk zou ik zowat om de 7-10 jaar moeten verhuizen, dan verzamel je niet al teveel rommel!
      (alhoewel, ik schrok me een ongeluk als ik zie wat we allemaal al naar het containerpark en de kringloopwinkel gebracht hebben)

  2. Ik weet precies wat voor spanning je voelt :)! Met het opruimen en te koop zetten van jullie huis komt het inneens wel heel dichtbij he 🙂 Ik ga dit weekend ook beginnen met uitzoeken en opruimen van spulletjes. En een aantal dingen op internet zetten voor verkoop :)…

    Heel veel succes met het verkopen van jullie huis!

  3. Spannend allemaal! Ik kan me voorstellen dat het in een keer zo wel heel erg dichtbij komt. Maar denk er maar aan wat voor een spannends je er allemaal voor terug gaat krijgen! Succes de komende dagen!

  4. Kennen ze in Belgie zoiets als een “stager”? Iemand, die je huis klaarmaakt om verkocht te worden. Dat is hier grote business! Ik hoop voor jullie, dat jullie huis snel verkocht wordt. Is toch weer een stap dichterbij de emigratie.

    • Het aantal stagers in Belgie kan je volgens mij op je 1 hand tellen. LOL
      Maar ik heb er al wel wat over gelezen. Volgens de makelaar is ons huis wat dat betreft heel goed in orde, het is een inrichting die velen aan kan spreken.

  5. Ik moest even lachen hoor, dat je je zorgen maakt dat je huis te rommelig is. Of je had toen ik er was wel even heel super opgeruimd, het zag er allemaal top uit! Maar ik snap het, je hebt toch altijd al snel veel in huis dat je eigenlijk niet meer gebruikt, en je weet nooit hoe een ander er tegenaan kijkt.
    Hopelijk zullen er snel kandidaten zijn! Superspannend!

    • Vrienden lachen daar inderdaad ook mee, ze verbazen zich er vaak over hoe netjes het hier is, zelfs als je onverwacht binnen komt vallen. Komt waarschijnlijk omdat we heel veel bergruimte hebben, is dus makkelijk om dingen op te ruimen.

  6. Dat was voor mij ook het grote ” slikmoment” het huis in de verkoop, we hebben het precies in de goede tijd verkocht nog gelukkig. En daarna….is een ” eitje” (als je bericht hebt dat je het visum hebt gekregen) hoe gemakkelijk je dan overal afstand van doet met iets nieuws in het vooruitzicht. Succes met de verkoop ! Dan ben je daar alvast niet meer aan gebonden als je bericht krijgt dat je kunt vertrekken, super hoor !

  7. Oh wat spannend, ik begrijp je gevoel. Maar net wat Bianca schrijft als het eenmaal in gang is gezet kunje steeds makkelijker afscheid van dingen nemen. Succes met de erkoop.

  8. Ik hoop zo dat alles voorspoedig gaat verlopen. Fijn dat je toch wat kan doen in je tuin in de winter, hier is het hopeloos. Grond bevroren, sneeuw en alles is geel.

    • Bibi, waar kan ik je nieuwe blog vinden? Ik dacht dat er een tijdje geleden nog een link stond op je oude blog, maar ik ben je nu al even kwijt geraakt, terwijl ik je blog wel graag lees!

Geef een reactie

