Bruisend!

De voorbije paar weken heb ik al een aantal keren gedacht dat ik wel hoogzwanger leek. Niet vanwege mijn dikke buik, maar wel vanwege mijn boost aan energie en de ongelooflijke drang om te gaan poetsen en op te ruimen. “Nesteldrang”. Maar dan in omgekeerde volgorde, want natuurlijk zijn we ons hier niet aan ’t nestelen.

De afgelopen dagen heb ik de dressing helemaal leeg gemaakt. Die wordt volgende week opnieuw geschilderd. De bezetter is gisteren de muur terug egaal komen maken.
En volgende week wordt ook de living en de hall terug opnieuw geschilderd. Dan is alles pikko bello mooi voor de kandidaat-kopers voor ons huis. Deze ochtend heb ik dus de kasten in de living leeggehaald (al het vaatwerk, glazen, zilverwerk,…). Manlief ontmantelt morgen het surround systeem dat in de living staat, want hij vertrekt maandag weer eens naar Amerika. Gelukkig komt vertrekt hij op donderdag al terug en komt hij dus vrijdag weer thuis. Tegen die tijd hoop ik dat de schilder klaar is, en dat ik alle weer netjes ingeladen heb.
En vanaf dan zou er wel eens een kandidaat-koper mogen komen… Ik wil eigenlijk wel eens weten hoe zo’n ‘vreemde’ mensen je huis bekijken, wat zij positief en negatief vinden (en of we daar iets aan kunnen of willen veranderen). Een vriendin die de afgelopen jaren de gang van zaken in het vastgoed in deze regio goed gevolgd heeft (wegens zelf op zoek), heeft eens gekeken, en zij vindt dat we heel goed gepositioneerd zijn met ons huis hier in de streek… Ook de makelaars vonden het allemaal een heel erg aangename woning die werkelijk instapklaar is en een hoge afwerkingsgraad had… Maar hoe zien toekomstige bewoners het huis?

Maar ondertussen bruis ik van de energie! Heerlijk is dat! Lijkt wel of ik de afgelopen 5 jaar in een soort winterslaap heb gezeten. En ach ja, zo ervoer ik het soms ook…

We zijn er nu ook achter dat we iets teveel spullen hebben om in een kleine container te passen. De vraag is nu dus:
– gaan we proberen om 20m3 aan spullen weg te werken, zodat alles in een 20 foot container kan?
– nemen we een 40 foot container (die dan natuurlijk niet helemaal vol is) Moeilijke afweging… We gaan dus eens goed moeten kijken wat we eventueel in geval van nood nog willen achterlaten, om dan te kunnen zien of die spullen de meerkost waard zijn. Dat is dus een werkske voor de komende maanden.
Blijkt dus ook dat het verschepen van je spullen tussen 15 juni en 15 september een aantal honderden euro’s duurder is vanwege het hoogseizoen, iedereen wil dan namelijk verhuizen.
Hopelijk krijgen we de komende maand wat meer zicht op alles (vooral op de datum van ons medisch onderzoek), zodat we wat meer concreet te werk kunnen gaan.

5 thoughts on “Bruisend!

  1. Goed hoor, al die energie!!
    Hoorde je het gejuig vanavond niet in Belgie vanuit Canada toen het winnende goal gescoord werd? 🙂

  2. Ga er maar vanuit dat je toch teveel meeneemt, wij hadden ” alles wat we niet nodig hadden” (dachten we toen) verkocht/opgeruimd en nu 3 jaar later kom ik nog dozen tegen met spullen erin waarvan we denken, waarom hebben we dat eigenlijk meegenomen ? 😉

  3. Heerlijk hoor al die energie! Geniet ervan!! 😀

    Heel herkenbaar over welke spullen wel en niet mee te nemen!
    Succes met uitzoeken en ik duim voor jullie dat er snel mensen komen kijken naar jullie huis ( en uiteindelijk iemand koopt natuurlijk ).

  4. Leuk, ik kan me erg goed voorstellen hoe dat voelt. Eindelijk gaat het door en is alles wat je nu doet gespitst op die grote stap, heerlijk die energie, geniet ervan!

  5. Goed zeg, dat je zo enthousiast bezig bent geweest, als er nu ook nog snel kijkers komen die kopers gaan worden, dan zijn jullie weer heel wat stappen verder. Succes!

Geef een reactie

