Minder bruisend.

Dachten we dat er schot in de zaak zat nadat ons dossier bijna 2 weken geleden officieel ingelogd stond in Parijs, ben ik nu toch wel een beetje down… Onze visumconsultant kreeg inmiddels ook het officiële schrijven toe, waarin het nieuwe filenumber staat dat we na onze ‘promotie’ gekregen hebben. Tevens staat in die brief nog wat algemene uitleg en zo, maar tevens staat er dit:

“If you have not received any instructions from this office within 12 months, you are requested to contact this office directly.”

Boink! Dit kunnen ze toch niet menen?! Dat het nog eens 12 maanden kan duren vooraleer we verdere instructies ontvangen… Dat terwijl CIC (Citizenship and Immigration Canada) aan de immigratieposten de instructies heeft om de aanvragen binnen 6-12 maanden af te handelen. Concreet voor ons wil dat zeggen dat ons dossier ergens half maart en half september afgerond zou moeten zijn. Moeten ze niet denken dat wij nu op ons gat gaan zitten tot volgend jaar deze tijd hoor! En gelukkig volgt ook onze dossierbeheerder Femke dit goed op, want zij heeft Parijs onmiddellijk verzocht om ons dossier binnen de richtlijnen van CIC verder af te werken. Ben benieuwd of daar nog reactie op komt.
Maar ik voel me nu dus wel wat triest… Mijn ventje zit heel de week in Amerika (dik tegen zijn goesting, ze moeten daar wat toneel gaan spelen want het is hen expliciet verboden om tijdens de meetings te spreken over de vele problemen die er momenteel op hun werk zijn). Morgen komt hij thuis. De living en hall zijn dan netjes geschilderd, ik ben nu volop bezig met alles af te wassen en terug in de kasten te plaatsen en zo. Dus ik wou hem eens ne schone welkom geven. Maar nu moet ik dit vertellen… Zet een dompertje. Ook al besef ik wel dat dit niet perse wil zeggen dat we nog zo lang moeten wachten, maar toch… Je vraagt je af waarom ze niet gewoon heel strikte richtlijnen hebben qua timing voor hun toekomstige immigranten. Tenslotte komen wij toch naar daar omdat ze zelf aangeven een tekort aan mensen te hebben in het beroepsveld van mijn echtgenoot…
‘k Zal nog maar wat verder gaan afwassen, en trachten aan leukere dingen te denken. Morgen is mijn ventje terug thuis…

14 thoughts on “Minder bruisend.

  1. Oei, Elke.
    Nu niet dit weer. Waarom kunnen ze nu niet gewoon jullie medical opsturen?
    Maar kop op, tis administratie en mss heeft het wel niks te betekenen.
    Ik duim in ieder geval opdat de goed nieuwsshow eindelijk eens naar ginder komt!

  2. Dat is wel vervelend zo’n bericht maar het zal toch hopelijk echt niet zo lang duren.
    Gewoon veel leuke dingen doen en dan gaat de tijd snel, sterkte!

  3. He, wat vervelend Elke! Ik kan me voorstellen dat dit helemal niet zo bruisend is nee. Maar volgens mij geven al dit soort bureaucratische organisaties vaak de meest extreme termijn zodat mensen op het ergste voorbereid zijn. Dus misschien valt het allemaal harstikke mee! Ik hoop het in ieder geval!

  4. Jakkes, kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt!
    Het zal allemaal wel meevallen hoop ik en krijgen jullie eerdaags gewoon de uitnodiging voor de medical!

  5. Het lijkt me, dat ze gewoon een slag om de arm willen nemen, want tussen de 6 en 12 maanden lukt ze meestal wel. Ik denk, dat zoiets meer bedoeld is om te voorkomen, dat iedereen iedere maand gaat bellen hoe het met hun aanvraag staat. Ik hoop althans, dat dat het is en jullie gewoon al snel verder horen.

  6. Ik hoop voor jullie dat de uitnodiging voor de medical heel snel komt en dat je achteraf kunt lachen om deze gestelde uiterste termijn.

  7. Natuurlijk schrijven hier alleen maar slimme en wijze mensen, Elke! Positief blijven denken, wie weet hoe snel je bericht krijgt (maar ik kan we wel voorstellen dat je helemaal depri van zo’n brief wordt).
    Sterkte!

  8. Getver, ik baal heel hard met je mee hoor ! dit is zo’n domper. Maar inderdaad wil het niet zeggen dat het ook werkelijk zo lang gaat duren, onze visumaanvraag zat ook maar geen schot in en op een gegeven moment was ik die onzekerheid zo ontzettend beu dat ik er aan toe was het consulaat te bellen om te zeggen dat ze onze aanvraag maar in…….. moesten stoppen. Gelukkig niet gedaan en een paar weken later of nog korter hadden we ons visum dus ik denk dat dit weer typisch zo’n standaard overheidsbrief is waarin ze maar ruim de tijd nemen voor de afhandeling. Maar balen is het wel, ik vind dat dit soort instanties wel wat mensvriendelijker zouden mogen worden, je bent tenslotten geen crimineel, neemt kapitaal mee, laat bijna alles achter wat je lief en vertrouwd is+ je gaat werken daar. Sterkte ermee !!

  9. Wat een domper, maar hou vol! Want opeens kun je aftellen en dan vliegt de tijd. Voordat je het weet heb je stapels offertes van verhuizers en je huis vol dozen staan!
    Succes verder,
    Gr. Claudia

Geef een reactie

