Doktersbezoek / Plannen voor de paasvakantie

Deze ochtend heb ik een bezoekje aan de huisarts gebracht. Niet dat er iets mis is met me (hoop ik!), maar gewoon ter voorbereiding van het medisch onderzoek dat we voor ons visum moeten ondergaan. Dus netjes een urinestaal binnen geleverd, en 4 buisjes bloed zijn er ook nog afgenomen voor allerlei testen rond ijzergehalte, leverfunctie, nieren, rode en witte bloedcellen en weet ik veel wat nog allemaal.
Woensdag is het dan de beurt aan zoon en manlief.

Manlief werkte vandaag van thuis uit, dus toen ik terugkwam van het doktersbezoek heb ik me ook geinstalleerd op het bureau. ‘k Had besloten dat ik na al dat harde werken van de voorbije 2 weken eens een dagje rustig aan mocht doen.
En hoe we er toe gekomen zijn, ik zou het echt niet meer weten! Maar plots hadden we het er over dat het toch leuk zou zijn om tijdens de paasvakantie er eens een paar dagen tussenuit te gaan. Een citytrip. Naar ergens waar we nog nooit geweest waren. Wenen? Madrid? Barcelona? Rome (ben ik al wel 2 keer geweest)?
Dus ik even rondsurfen op het internet. Sommige prijzen vielen echt goed mee zeg! Oepsie, fout gekeken: daar moest ook de vlucht nog bijgeteld worden. Hm, dan heb je natuurlijk een totaal andere prijs…
En natuurlijk was het toch best wel kort dag om zomaar een dag of 4 optimaal te willen gaan benutten in zo’n stad, terwijl ik er nog nooit over gelezen had. Dus ik zou nog veel tijd moeten steken in het inlezen en concreet plannen van wat we allemaal konden doen en wanneer en zo, rekening houdend met openingsuren e.d. En welk hotel heeft nou werkelijk een goede ligging om gebruik te maken van het openbaar vervoer (zonder dat je eerst een uur moet reizen om ergens te geraken)? Heel veel werk nog aan de winkel. Dan misschien toch maar een georganiseerde reis boeken? We zijn nogal fan van de VTB Cultuur reizen. Niet echt goedkoop, maar echt altijd wel picco bello in orde, en het reisgezelschap bestaat meestal echt wel uit echte cultuurfreaks. Barcelona was al volzet, Rome had nog plaats. Maar ondertussen zaten we dan ook aan een bedrag van bijna 3000 euro voor 5 dagen.
Zouden we dan niet beter gewoon naar Canada kunnen gaan, naar Ontario? LOL
Even bij Connections kijken naar de prijzen van de vliegtuigtickets… En wat kost een midsize SUV bij usareisen.de? Hm, voor dat geld kunnen we dus ook een week naar Ontario.
Dus: van even een kleine citytrip voor een dag of 4 die ik zelf in elkaar ging steken, evolueerden we op geen 2 uur tijd tot een georganiseerde groepsreis citytrip, tot een zelf in elkaar geknutselde trip van een week naar Toronto en Ottawa.
Groot verschil! Er zit een plasje water tussen. 😉

Dus: morgen ga ik eens goed de sites bekijken met de vliegtuigtickets (connections.be, cheaptickets, worldticketcenter, …). En als de tickets voor ons 3-en onder de 1800 euro blijft, dan boek ik! Huurauto voor 1 week (midsize suv, zoals de Equinox) kost rond de 185 euro, alle verzekeringen inbegrepen. Dat is al een koopje.

Come and see tomorrow?

7 thoughts on “Doktersbezoek / Plannen voor de paasvakantie

  1. Wow. Wat een verschil haha! Hopelijk vind je goedkope tickets en kan je een weekje naar Canada! Dat zou echt gaaf wezen !

    Succes met zoeken!

  2. Oh, wat heerlijk zo’n onverwacht reisje, succes met het zoeken naar tickets morgen. Ik las gisteren ergens dat Canada de warmste sinds….. gehad heeft.

  3. Ha ha ha, ik moet wel lachen zeg! Heb ik net nog geadviseerd om naar Madrid te gaan (op het forum), lees ik hier dat de evolutie al heeft plaatsgevonden. Ja, als ik jullie was: natuurlijk naar Canada gaan!

    Bel ook eens met American Vacations in Nederland, die hadden tot voor kort een heel goede aanbieding met United voor onze reis, misschien kunnen ze jullie ook iets bieden!

    Veel voorpret gewenst!

  4. Ha, zo ging het ook met onze laatste Amerikareis. Ook wij wilden in Europa een weekje ergens doen, maar dat werden bijna drie weken USA.

    Heerlijk, naar Canada! Ik ben benieuwd of het allemaal doorgang gaat vinden.

  5. Oh! Geweldig Elke! Keeping paws and fingers crossed here! Lekker al een voorproefje dat brengt je straks helemaal in de stemming! Geniet er maar fijn van!

Geef een reactie

