De Grote Verkenningstocht

De Grote Verkenningstrip naar Toronto en omgeving is geboekt:  6 april heel vroeg in de ochtend vertrekken we om dan op 17 april ’s middags terug in Belgie toe te komen!!!
Auto is geboekt. Natuurlijk weer een Equinox SUV via usareisen.de. Zouden we deze keer ook weer zo’n leuke een Ford Edge krijgen, of verrassen ze ons met iet anders?
Manlief zijn vroegere baas en zijn echtgenote wonen in Markham, op een half uurtje van downtown Toronto, en zij hebben ons een slaapplaats aangeboden tijdens ons verblijf. Daar zullen we wel een aantal dagen gebruik van maken, maar ik wil dit afwisselen met een aantal nachten op hotel, kwestie van hun en onze privacy in evenwicht te houden. Ik ken die mensen ook helemaal niet, en vind het dan toch een beetje eng om zomaar in hun huis binnen te komen vallen.
Het weekend gaan zij 2 dagen met ons op stap om ons de omgeving goed te leren kennen. Daar kijk ik echt naar uit! Want tot op heden kan ik me totaal niet voorstellen hoe het er ginder uit ziet.
Manlief heeft ook al een aantal afspraken staan met recruiters.

Het grootste deel van de bloed- en urineonderzoeken bij de huisarts zijn ook binnen gekomen en we zijn allen pico bello gezond in orde. Tegen woensdag komen de laatste data nog binnen. We zijn dus klaar voor onze Medical. Als dat nu ook eens wou doordringen in Parijs…

Ondertussen ben ik nog een jaartje ouder wijzer geworden. En gek genoeg ben ik nu ’s morgens niet meer stijf als ik opsta. Daar had in namelijk al lange tijd last van, nadat ik bijna een val maakte op een parking tijdens de vrieskou. Mijn ventje kon me toen nog net op tijd opvangen, of ik had helemaal achterover gelegen.

Gisterenavond nog een heel leuke avond gehad: Patricia (een studiegenote van me) en Kris kwamen op bezoek. Lekker eten gemaakt, dat gelukkig ook bij hen goed in smaak viel.
aperitief: Limo Julep (champagne brut + limoncello + muntblaadjes en wat rietsuiker)
aperitiefhapje: courgettemousse met garnalen
hoofdgerecht: risotto met prei en spekjes / roodbaarsfilet / pestoroomsaus
dessert: tiramisu met speculaas (besprenkeld met koffie) en kriekjes

En vanvond is het weer feest: we zijn door Carine en Luk uitgenodigd in Het Lopend Vuurtje om hun 12,5 jaar samenzijn te vieren. Lang geleden dat we nog in dat restaurant waren, dus we zijn weer benieuwd!

8 thoughts on “De Grote Verkenningstocht

  1. Wat heerlijk dat jullie al zo snel de boel gaan verkennen, ik merk dat je helemaal in Majeur humeur bent:-), word er helemaal vrolijk van!:-)

  2. Hallo … (ik weet je naam natuurlijk niet)

    Spannend dat jullie binnenkort de omgeving komen verkennen. Ik ben benieuwd wat je er van vind. Mochten jullie in de buurt van Oakville komen en misschien persoonlijk de mening van een ‘expat’ familie willen horen, laat het dan even weten: 905-901-4220. Komen jullie gezellig op de koffie/thee/eten. In ieder geval alvast een heel fijne trip toegewenst!

    O ja, bij de bowling hebben ze hier hekjes die naar boven komen voor de kinderen, maar ja, als de bal niet rolt maakt dat ook niet uit! Ze hadden ook wel een ander hulpmiddel voor kinderen, maar die eigenwijze zoon van ons wil alles zelf doen…

  3. Beetje te laat, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je je volgende verjaardag in Canada zult vieren! Heerlijk zo’n (onverwacht) reisje naar Canada.

Geef een reactie

