Kennismakingsreis Toronto en omgeving – deel 1

Op dinsdag 6 april vertrokken we voor een kennismakingsreis naar de regio Toronto. Bedoeling was dat we op 16 april huiswaarts zouden keren.
Maar toen we de goden verzochten om ons daar nog wat langer te laten blijven omdat we het er zo naar onze zin hadden, waren we uit het oog verloren dat die goden in het verleden al wel vaker blijk hadden gegeven van een sterk ontwikkeld gevoel voor drama. Ze porden het vuur in een vulkaan op Ijsland iets te hevig aan, met als gevolg dat de Eyjafjallajökull kuren begon te krijgen. De aswolk die het gevolg was van die uitbarstingen, sloten het Europese luchtruim dagen aan een stuk.
Pas 6 dagen later dan gepland, op de avond van 22 april, konden we het vliegtuig richting Europa instappen. Niet dat we rouwig waren om die extra vakantie, we hebben ons nog goed geamuseerd in Toronto, zeker omdat we T-shirtjesweer hadden.

Aanvankelijk was het de bedoeling dat ik per dag een klein verslagje zou maken. Maar eenmaal ter plaatste kwamen er zoveel indrukken op me af die ik toch ook weer wil verwerken vooraleer er over te schrijven. Verder was ons programma zeer goed gevuld, waardoor er weinig schrijftijd overbleef. Maar op velerlei verzoek wil ik hier dan toch nog een weerslag van die 2,5 weken in de GTA (Greater Toronto Area) maken.
Ik kies er niet voor om dat dag per dag te doen, maar eerder te werken rond ‘thema’s’, zoals bv. de toeristische uitstapjes die we gemaakt hebben, de mensen die we ontmoet hebben, onze indruk over het wonen en het leven,…
Verwacht hier niet om te gaan lezen waarom wij nu perse toch die stap willen zetten, het zijn louter indrukken die we hebben opgedaan, geen motivaties. 😉

For the record ook nog even een stand van zaken: We wachten nog steeds op die laatste fase van onze emigratie, namelijk de oproep voor het medisch onderzoek. Die had er al lang kunnen zijn, maar niemand kan ons momenteel enig uitsluitsel geven hoe lang het nog gaat duren. Dat is dus het nadeel van een nieuwe procedure waarbij je geen voorgangers in dezelfde situatie kan vinden… We hopen alsnog heel erg hard dat we toch voor september ginder kunnen zijn, zodat zoonlief de start van het schooljaar mee kan maken. Vanaf de oproep medical moeten we tellen dat we nog 2-3 maanden nodig hebben vooraleer we kunnen landen. Dat is mede afhankelijk van hoe snel de keuringsarts ons kan ontvangen, hoe lang hij er over doet om het verslag op te maken en door te sturen, en natuurlijk hoe snel men dat dan weer verwerkt in Parijs. Heel hard duimen voor ons is toegestaan. Kaarskes branden ook. En ons het allerbeste en veel voorspoedige dingen toewensen wordt ook in dank afgenomen. 😉

12 thoughts on “Kennismakingsreis Toronto en omgeving – deel 1

  1. Ik zal een kaarsje branden en duimen en ik wens jullie een plotseling uitermate vlot en efficient emigratie proces :-).

  2. Vandaag wordt er weer post bezorgd, dus je weet maar nooit of het er bij zit! Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto’s van GTA. Ben er nog nooit geweest en ben eigenlijk wel benieuwd.

  3. Uiteraard draaien hier de duimen ook op volle toeren! En ik zal eerdaags ergens hier in mijn nieuwe woonplaats een kaarsje voor je branden!!!

    Fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad, en gelukkig kwam die vulkaan uitbarsting voor jullie wel uit!

  4. Die kaarsjes van mij helpen niet, ik zal maar duimen!
    Je hebt wel een interesante uitleg voor die vulkaanuitbarsting 🙂
    En gewoon schrijven waar je zin in hebt he 🙂

  5. Ik duim voor jullie. Toen ik een studentenvisum nodig had van Parijs was ik verbaasd hoe snel het ging. Ik hoop dat het voor jullie ook zo gaat. Ik ben van plan om te emmigreren naar Vancouver. Ik woon er eigenlijk al (8 maanden per jaar). Je bent altijd welkom in Vancouver!

  6. Hey Elke,

    Leuk om weer meer te lezen. Ben heel benieuwd naar je bevindingen en tripjes, indrukken e.d. van Toronto. Vervelend dat deze laatste fase vertraging heeft en je geen referentiekader hebt. Het is wel altijd die onzekerheid bij jullie. Het zou je kunnen opbreken zo lijkt mij op den duur. Maar ik twijfel er niet over dat jullie op niet al te lang termijn de overstap gaan maken. Dat jullie gaan is zeker!! Ik hoop voor je dat het volgens jullie ingestelde planning gaat in september!

    Groetjes Sandra
    (die je hopelijk ooit volgt across the pond) 😉

  7. Hier draaien de duimen nog overuren, en de voorraad kaarsjes is recent nog aangevuld! HOpelijk volgt er snel positief bericht!

    Fijn dat jullie een mooie tijd hebben gehad in Canada, ik kan me ook goed voorstellen dat het veel indrukken waren die je graag zelf even op een rijtje zet. Dat werkt bij mij hetzelfde, vooral als het gaat om zo’n ingrijpend onderwerp.

    En wat die vulkaanuitbarsting betreft: ik wist wel dat het ergens goed voor moest zijn!

Geef een reactie

