Medische keuring

We moesten dus contact opnemen met een officieel erkende keuringsarts om een afspraak te maken. Er zijn 3 offciele keuringsartsen, 1 Vlaming in Antwerpen en 2 Franstaligen in Brussel. Dus belde ik die dokter in Antwerpen, maar daar kreeg ik het antwoordapparaat dat hij enkel van maandag tem woensdag te bereiken was. Ok, die dus voorlopig al niet, dat is te lang wachten, en dan weet je nog niet eens of hij je effectief snel kan ontvangen of niet.


Daarop belde ik francofoon nummer 1. Antwoordapparaat. Ik kreeg de indruk dat die dokter een tijdje uit roulatie was of zo, je moest een collega van hem bellen. Tja, aangezien het een officieel erkende keuringsarts moest zijn, ben ik niets met vervangers.
Op naar dokter nr. 3. Eerst kreeg ik zijn vrouw, die geen Vlaams of Engels kon. Over naar het Frans dus. Na de middag terugbellen. Officieel staat er dat die arts Frans en Engels spreekt. Ja, dat zal wel, maar op zijn Engels staat evenveel haar dan op mijn  Frans. Maar we begrepen elkaar zonder problemen.
Volgende vrijdag om 10.30u moeten we eerst in een ziekenhuis in het Brusselse röntgenfoto’s laten maken van onze longen. Deze dienen om o.a. te kijken of je TBC hebt.
Tegen 14.00u moeten we dan bij de keuringsarts zelf komen, hij zal bloed- en urinestalen nemen en ook een algemeen onderzoek doen (oren, ogen, lengte, gewicht, conditie, medische voorgeschiedenis,…).
Morgen rij ik eerst nog langs onze huisarts. Die gaat een verklaring meegeven dat wij mentaal en lichamelijk tiptop in orde zijn. Zo weten zij al dat er geen noemenswaardige voorgeschiedenis van ons is qua (ernstige) ziektes of ziekenhuisopnames e.d.

4 thoughts on “Medische keuring

  1. Toch wel fijn dat je al bij de huisarts een check hebt laten doen. De spanning zal nu niet zo erg zijn voor de medische verklaring.

    Wel onwijs fijn dat er nu eindelijk schot in de zaak zit! Wat is de verdere procedure eigenlijk nog nadat jullie de medical hebben gehad?

Geef een reactie

