Onwerkelijk

 “We gaan naar Canada!” is de opgewekte leuze die hier meermaals per dag door Dario of Erwin door het huis geroepen wordt. Vaak gevolgd door een vreugdesprongetje of een gek dansje. En hoewel ik ook even vrolijk “We gaan naar Canada, we gaan naar Canada” scandeer, is het duidelijk dat het voor mij toch totaal anders aanvoelt dan voor mijn twee mannen. Voor hen voelt het heel erg concreet aan.

Maar voor mij is het allemaal zo onwerkelijk. Ja hoor, ‘ik’ ga naar Canada. Maar die ‘ik’ is niet deze ik van vlees en bloed, maar een andere ‘ik’ die in een droom of zo ergens leeft, in een andere wereld dan mijn echte dagdagelijkse wereld. Voor mij is het niet te geloven dat ik die ‘ik’ ben die naar Canada gaat gaan, dat dit mij nu echt staat te gebeuren… Het lijkt mij nog steeds een droom. Een leuke, maar wel maar een droom.

9 thoughts on “Onwerkelijk

  1. Geen wonder dat het onwerkelijk voor je is. Jullie zijn er al zo lang mee bezig, zo vaak teleurgesteld dat ik me voor kan stellen dat het nu, nu het (bijna) zo ver is, heel onwerkelijk allemaal is. Knijp jezelf maar eens goed!
    Hoe staat het eigenlijk met de verkoop van jullie huis?

    • Er is inmiddels een belachelijk laag bod geweest, dat we natuurlijk afgewezen hebben.
      Gelukkig zit er voor ons geen druk achter, ’t is niet dat we het geld van het huis nodig hebben om de eerste maanden in Canada te kunnen overleven.

  2. Bedenk wel, eens wordt je wakker en merk je dat het GEEN droom is maar werkelijkheid!!!
    Straks als alle hectiek begint met verhuizen, dingen regelen en de grote oversteek, dan wordt het allemaal heel duidelijk….en wens je misschien heel stiekem dat het maar een droom was ;^)
    JULLIE GAAN NAAR CANADA!!!!!!!!

  3. Het zal nog vaak door je hoofd gaan de komende periode!!
    Ik heb trouwens een kleinigheidje voor je mee genomen afgelopen week. Vond het wel toepasselijk. We waren bij Pier 21 in Halifax, daar waar zoveel emigranten aankwamen per boot. En moest aan jullie denken.
    Zou je me je adres gegevens willen mailen? Dan stuur ik het naar je op!

    Groetjes Petra

  4. Ik begrijp je gevoel volkomen! Het gevoel van echte werkelijkheid zal pas komen als je in het vliegtuig zit!

    Jullie hebben zolang gewacht en gevochten hiervoor! Ik ben enorm blij van jullie dat het nu eindelijk gaat gebeuren!

  5. Zó herkenbaar! Bij mij viel het kwartje ook pas toen ik ècht met inpakken moest beginnen en mijn spullen moest gaan verkopen. Ik was daarbij al zo vaak naar de US gevlogen dat ook mijn definitieve vlucht niet echt zo voelde dat het nu “voor de echt” was. Droom dus nog maar even verder. Zolang het maar een mooie droom is…

Geef een reactie

