Nu voelt het “echt” – Kosten medisch onderzoek

Het afgelopen weekend hebben we garageverkoop gehad. Dit was werkelijk een heel erg groot succes! We verkochten allemaal kleine spulletjes (bloempotten, kaarsen, boeken, speelgoed, kledij, boormachine e.a. werkgerief, serviesgoed e.a. keukenspulletjes, decoratiemateriaal, enz). Allemaal dingen die ik eigenlijk de afgelopen jaren niet meer gebruikte, dus niet echt iets bijzonders. Opbrengt: 330 euro! En dat terwijl heel veel dingen een zacht prijsje hadden ergens tussen de halve euro en de 5 euro.
Carine kocht onze BBQ. Ik hoop dat ze nog eens aan ons denken als ze daar hun stukje vlees op leggen. En ze nam ook nog een uitgietbak mee die hier nog splinternieuw stond (was de bedoeling dat deze in het tuinhuis ging komen). Dat zal heel handig voor hen zijn op hun nieuwbouw!

Heel wat mensen toonden ook al interesse in de ‘grote’ stukken: plasma flatscreentv, wasmachine, droogkast, diepvries… Maar dit kan ik de komenden 2 maanden nog niet wegdoen wegens zelf nog erg nodig.

A la minute verkocht ik zondag ook nog onze 2 lampedairs die op het dressoir van de eetkamer stonden, een bronzen lamp (soort beeldhouwerk) en het espresso-apparaat. Ik had alles al opgeruimd toen deze mensen hier aan kwamen, zij waren gestuurd door Johnny, de vader van onze poetshulp. Eigenlijk was ik nog niet van plan om die dingen nu al te verkopen (had het trouwens te druk gehad om ook dat nog allemaal in waarde te bepalen). Maar zij wilden het dolgraag. En zo verkocht ik een espresso-apparaat van 550 euro dat nog geen 2 jaar oud was voor 100 euro. Had misschien beter toch een beetje meer gevraagd, maar ach, beter 1 vogel in de hand dan 10 in de lucht zullen we maar denken.

En op die manier begint het natuurlijk wel ‘echt’ aan te voelen. Ik zie nu dat ik dingen mis in huis en een deel van de zolder is al leeg. Joepie!!!

Zondagavond zijn we nog in Hof ter Rielen gaan eten met Luk en Carine. ’t Was heel erg gezellig en lekker.
Het doet wel vreemd aan om te beseffen dat dit een van de laatste keren is dat ik Carine zal zien. Zij vliegt namelijk niet. Bij andere mensen denk/hoop je nog dat zij ooit eens in Canada op vakantie gaan en dan op bezoek komen, maar van mensen als Carine weet je dus op voorhand dat dat nooit het geval zal zijn. Doet raar.

Vandaag nog een heleboel betalen gedaan. En zo kan ik ook de eindafrekening maken van de medische keuring:
rontgenopnames: 105 euro
keuringsarts: 180 euro
kosten labo: 73,14 euro
Totaal: 358,14 euro om als alle 3 medisch gekeurd te hebben.
Dit is blijkbaar een pak minder dan wat de Nederlanders moeten betalen. Buysse had ons namelijk gezegd om zo’n 660 euro te begroten. Het kostte ons maar de helft! Dat was dus eens een financieel meevallertje, en dat is ook welkom!

7 thoughts on “Nu voelt het “echt” – Kosten medisch onderzoek

  1. De ene Carine is de andere niet want ik verschijn op een gegeven moment wel in Canada 🙂 btw , hij is back home 😉

    • Van jou verwacht ik niet anders dan dat jullie een keer op onze Canadese stoep staan! En dan zullen we de Canadese BBQ eens uitproberen. ’t Schijnt dat we van die speciale cederhouten plankjes moeten kopen, en daar dan Canadese zalm op moeten leggen voor de BBQ. Is heel lekker, we aten het al een keer bij Miranda in Oakville!

      (goed dat hij terug thuis is!)

  2. Das een mooi bedrag wat jullie al hebben opgehaald met de yard sale. En die medische keuring valt zeker mee! Ik kan me goed voorstellen hoe echt het nu begint te voelen, harstikke mooi:-)

  3. Goede omzet!!! ;^)
    Maarre, gelijk jullie huis aangeprezen?????
    Dat wordt het grootste stuk om te verkopen….

    Groet,
    Louise!

    • Er staat inmiddels een groot bord van de makelaar in onze voortuin. Sommigen informeerden wel naar de prijs, maar dat was louter nieuwsgierigheid, geen echte interesse. Ja, dat huis, daar zijn we nog niet vanaf… Maar ja, de makelaar had gezegd dat we op een jaar moesten rekenen, dus we zijn nog niet half.

Geef een reactie

