We hebben een (tijdelijke) woning

Zo, hier zijn we weer.
Dat het er hier best druk aan toe gaat, dat hadden jullie vermoedelijk al wel door, hahaha!

Wat is hier de stand van zaken momenteel?

We hebben een gemeubelde woning gehuurd in Oakville, al vast tot het einde van het jaar. Foto’s:
De voorkant van het huis. Het is het linkse deel, met 1 garage dus.

Het halletje:

Het is een gemeubelde woning. Dat maakt dat we flexibel blijven, want we kunnen dit per maand opzeggen. We hebben deze woning toevallig gevonden via John Christiani, een Nederlander die al enkele jaren in Oakville woont en daar makelaar is. Hem hadden we info gevraagd over een bedrijf in Mississauga waar we aanvankelijk een appartement wilden huren (maar wat uiteindelijk niet helemaal naar wens liep), en plots kwam dit binnen waaien. Leuk voor ons!

Nu moet ik de komende dagen nog contact leggen met de public en de catholic school.
De public school is Oakville Trafalgar High School (zie ook http://oths.haltonbe.on.ca/
en de catholic school is St. Thomas Aquinas . Zie ook http://sta.hcdsb.org/
We zullen moeten zien waar Dario de vakken kan krijgen die het beste bij zijn interesses aansluiten. Beide scholen liggen niet ver van het huis vandaan, dus daar hoeven we al geen rekening mee te houden.

Ondertussen is hier ook bijna alles verkocht, behalve:
– mijn auto (Opel Meriva, December 2007 met 13.000km op de teller)
– de vitrinekast
– de droogkast
– 2 onderbouwlavabo’s
en nog wat gezelschapsspelletjes

We hebben ook nog een heel leuke verrassing gekregen, eentje die ons echt roerde: Karine en Marc, een Vlaams koppel dat in Utopia (omgeving Barrie) woont en die we in april ontmoet hebben tijdens onze trip, hebben zomaar aangeboden om ons volgende week vrijdag met hun twee Ford Explorers op te komen halen op de luchthaven, zodat we met al onze bagage in 1 keer thuis geraken! Zoiets vind ik dan echt ongelooflijk. Je kent die mensen eigenlijk van haar of pluim, hebt elkaar 1 keer ontmoet en nog een aantal keren via Skype gesproken, en dan doen ze zoiets voor je… Toen ik dat aan Karine zei, antwoordde ze “Dit is Canada, schat!”. Canada, wij komen er aan!!! Op zo’n moment kan ik alleen maar hopen dat ik werkelijk kan gaan ervaren dat dat inderdaad de Canadese mentaliteit is…

20 thoughts on “We hebben een (tijdelijke) woning

  1. Hoi Elke,

    Aller eerst nog van harte gefeliciteerd met jullie visums! Zie net dat ik je nooit gefeliciteerd heb :O ( schaam doe ).

    En wat onwijs fijn dat jullie al een huis hebben! Kunnen jullie er gelijk in of moeten jullie eerst nog paar dagen in een hotel logeren?

    Heel veel succes nog met alles en alvast een hele fijne reis gewenst!! Ik kijk uit naar je eerste berichten vanuit Canada!

    Groetjes Marcel

    • Marcel, we kunnen er onmiddellijk in. Dus als we ’s middags landen en door immigrations zijn en de auto opgehaald hebben, rijden we samen met Karine en Marc naar ons huisje.

  2. Ziet er mooi uit! Dat gaat een goed begin worden.
    Hebben jullie het huis ook al verkocht?
    Misschien kan iemand anders jullie auto verkopen.
    Is best moeilijk om alles zo te timen dat alles verkocht is bij vertrek he?

    • Het huis is ook al verkocht, de defnitieve afhandeling moet nog gebeuren maar daar hebben we een volmacht voor gegeven bij de notaris.
      En mijn auto vertrekt in het slechtste (= meest waarschijnlijke) geval naar een garage, waar ze 500 euro minder geven.

  3. Ik ben een inhaalslag aan het doen, dus allereerst hartelijk gefeliciteerd met de visa! Fijn, dat alles nu zo voorspoedig gaat. Het huis ziet er mooi uit. Ik ben benieuwd, welke school het zal worden. Dat ophalen van het vliegveld is heel aardig, maar komt op mij helemaal niet zo bijzonder over, doet men dat in Belgie niet? Hoewel, nu ik eraan denk, wij halen altijd bekenden op, maar in Nederland zijn we al herhaalde malen zonder enig welkom aangekomen.

    • Petra, je haalt vrienden aan de luchthaven, geen mensen die je slechts 1 keer gezien hebt…
      Tenminste, zo heb ik het altijd ervaren. Vandaar dat we nu zo aangenaam verrast waren.

      • ‘k Wil dit toch ook even melden… Wij ervaren dit eerder als een (positieve) ‘schok’ net zoals Elke. Ik kan het niet helpen dat ik elke dag méér en méér merk dat we hier in België vooral met een IK-mentaliteit te maken krijgen. Sommigen gaan daarvoor zelfs over lijken 😦 Het ervaren van een openheid, de gastvrijheid,… (in een land tussen onbekenden) da’s dus een heel raar gevoel 🙂

  4. Geweldig wat een welkom met zulke hulp.
    En jullie eerste huisje ziet er goed uit hoor, zo handig als het al gemeubileerd is. Ik ben echt super blij voor jullie:-)

  5. Wat fijn dat jullie zo’n hulp krijgen aangeboden bij aankomst in Canada! Dat maakt de start iets gemakkelijker, toch! En wat een leuk huisjes ook, dat zal geen straf zijn om daar een paar maanden te bivakkeren. Succes! Hopelijk vind Erwin ook snel een leuke baan, ik zal blijven duimen!

  6. Prachtig begin van de dag (om te lezen) ! De woning lijkt me super en heel gezellig. Dit maakt het extra spannend om te vertrekken en te starten aan ene Canadees leven… Proficiat en houden zo !

  7. Ik kan me voorstellen dat het wel druk is, om alles nog geregeld te krijgen, maar het lijkt voorspoedig te gaan !
    Fijn dat je al een huis hebt als je in Canada aankomt. Ook dat maakt dat je je welkom voelt.
    Succes met het regelen en afscheid nemen…
    groetjes Maggie

  8. Gefeliciteerd met jullie tijdelijke woning!
    Pffft, moet wel een opgelucht gevoel geven dat je een woonplekje hebt gevonden…..en het ziet er goed uit!
    En ja, dat van dat warme welkom is ècht Canadees….get used to it! ;^)
    Toen wij in april niet naar huis konden vliegen vanuit Ontario vanwege die aswolk kregen wij van verschillende Canadezen een logeerplek aangeboden terwijl wij daar niemand van kende!
    Ook adressen van verschillende bedrijven werden op papier geschreven waarvan men wist dat ze nog werkgevers zochten….
    Ja, die warme gastvrijheid is dan ook 1 van de redenen dat wij GRAAG naar Canada verhuizen!!!!
    Succes met de laatste loodjes en hopen dat alle spulletjes nog verkocht raken!

    Groet,
    Louise!

  9. Gefeliciteerd met jullie woning! Ziet er goed uit. Wat fijn ook dat die mensen hebben aangeboden jullie op te halen zeg, wat een gastvrijheid! Daar kan je hier in NL nog ver naar zoeken… Succes maar weer met alle voorbereidingen! Groetjes, Natasja

  10. Gefeliciteerd Elke! Wat fijn dat jullie meteen tijdelijk onderdak hebben dat scheelt enorm vell stress! En nog een leuk huis ook! Ik heb jullie we en wee trouw gevolgd in m’n blog reader en die spanning van het visa was erg herkenbaar. Ook wij hebben onze visas in Parijs gekregen dus het zag er allemaal bekend uit 🙂 Ben enorm blij voor jullie dat het uiteindelijk gelukt is. Als er iemand een doorzetter is ben jij het wel, geweldig hoor! Verbeeld ik het me of hadden jullie niet een hondje die ook mee moest? Maar misschien vergis ik me we enorm. Ik kijk er naar uit juliie op N Amerikaanse bodem welkom te heten en hopelijk in de toekomst eens bezoeken! Zover zitten we niet bij elkaar vandaan. 🙂 Groet, Tink – Portland, OR -USA

    • Tink, leuk nog eens iets van je te horen! We brengen Dusza, onze Polski Owczarek Nizinny, inderdaad met ons mee. In Noord-Amerika is dit ras trouwens bekend onder de naam “Polish Lowland Sheepdog”.

      Oregon lijkt me een heel leuke staat om ooit eens aan te doen. Net zoals ik ook Pennsylvania eens wil verkennen of Boston en omgeving.

  11. Wat fijn zeg, dat je meteen een woning inkunt en niet eerst in een hotel hoeft te zitten. Lief van die mensen die je op komen halen! Woehoe, nog een dikke week!

  12. Super dat jullie in elk geval een eigen plekje daar gaan hebben Elke, dat moet een heerlijk gevoel zijn. Fijn dat er mensen zijn die jullie komen halen en een warme start in Canada gaan geven.
    Nog negen dagen, wat gaat het snel nu!

Geef een reactie

