Afscheidsfeestje – Auto verkocht

Daarnet zat ik met Wendy aan de koffiepauze, toen plots mijn franske viel: volgende week rond deze tijd hangen we in de lucht, op weg naar Toronto!

Gisterenavond hadden we afscheidsfeestje van Erwin zijn collega’s. Of tenminste, een “tot ziens”-feestje had hij het genoemd. Erwin had die collega’s uitgenodigd die in de loop der jaren elk op hun eigen manier er voor gezorgd hebben dat hij met mooie herinneringen terug kan kijken op zijn 9 jaar bij Johnson & Johnson. Het was heel erg gezellig! Ik vond het tof dat er –ondanks de vakantieperiode- toch heel wat mensen aanwezig waren. Sommigen waren zelfs special van hun vakantie aan de Belgische kust teruggekeerd!

Blijkbaar verwachten mensen een ‘freakend’ Elke te zien op dit moment, vol spanning voor de Grote Verhuis die nu echt wel heeeel erg dichtbij komt. Maar tot mijn eigen verbazing moet ik zeggen dat ik mij heel erg rustig voel. Ja, ik heb het druk met nog allerlei geregel en gedoe, maar toch voel ik me daardoor niet opgejaagd. En neen, we hebben ons ook nog geen enkel moment afgevraagd waar we in godsnaam mee bezig zijn. Dat zal nu voor later zijn, denk ik.

Vandaag hebben we de ‘compromis’ van de verkoop van ons huis eindelijk kunnen ondertekenen. Het bodemattest had lang op zich laten wachten omdat wij hier tijdens de bouw van het huis een ongeval met een vrachtwagen gehad hebben, waardoor olie gelekt was op de oprit. Dit is toen onder toezicht van een gerechtsdeskundige en een afgevaardigde van Ovam afgegraven, zodat er geen resten olie overbleven in de grond. Maar dat moest men natuurlijk allemaal nakijken bij Ovam of dat echt wel in orde was, vandaar dat het zo lang duurde vooraleer we de compromis konden ondertekenen. Gelukkig is het financieel bij die mensen allemaal al in orde, en zijn willen het huis asap beschreven hebben. Dat zal dus waarschijnlijk nog iets voor september zijn. Daartoe hebben wij een notariële volmacht laten opstellen. Hoeven we dus niet meer terug te keren uit Oakville.

En dan heb ik net ook mijn auto verkocht aan een vriendin. Leuk, net zoals een aantal andere spullen gaat de auto dus ook naar een bekende.
Enkel de droogkast staat hier nu nog te wachten op een nieuw baasje…

Alle puzzelstukjes vallen dus mooi netjes in elkaar. 🙂

Nog 6 nachtjes in ons eigen huis slapen…

18 thoughts on “Afscheidsfeestje – Auto verkocht

  1. Nog een weekje! Leuk het afscheidsfeestje. Hoort er allemaal bij he? Fijn ook dat het huis in orde is bevonden.

    Bij mij viel het “Frankske” pas echt op het vliegveld. Toen we net door de doaune heen waren, gedag haddden gezegd aan familie en vrienden en met zijn tweetjes naar het vliegtuig toe liepen. Heel raar onderbuik gevoel was het. Het kwam wel allemaal goed, maar alsof het ineens “echt” was pas daar. Zoals ik al zei, heel raar 😉

    • Ik heb zelf 1 jaar in Georgetown en Oakville gewoond. Wat een kleine wereld is het toch! een van mijn beste vrindinnen woont in Paris, Ontario.
      Succes!
      Mona.

  2. Dat moet toch een goed gevoel geven, zoveel waardering op je tot-ziensfeestje! Hopen dat Erwin net zo mooie baan met zulke fijne collega’s kan vinden in Ontario!

    Fijn hoor, lekker op de valreep bijna al je spullen verkocht!
    En geen zorgen meer over je huis, wat wil een mens nog meer?
    Lekker met een schone lei beginnen zonder zorgen uit België!

    En ja, ik denk dat die kalmte komt doodat alles zo lekker op rolletjes loopt en je zelf alles tot in de puntjes hebt geregeld!
    Maarre, denk dat er nog wel een frankske keihard zal vallen als je eenmaal hoog in de lucht op weg bent naar een nieuw begin…..in een geweldig land!
    Maar ook hier zal de rust weer wederkeren.

    Hoop dat je nog lekker slaapt, die laatste 6 nachtjes…..trusten!

    Groet,
    Louise!

  3. Weer een paar zorgen minder voor jullie vertrekken.
    Dat zal deugd doen waarschijnlijk.
    Probeer nog te genieten van jullie laatste weekje België, het land dat van ‘thuisland’ zal veranderen in ‘vakantiebestemming’ eens jullie de oceaan over zijn.

    Groetjes,
    Dimi

  4. Dat moet wel heerlijk voelen, opgeruimd, om al die dingen van je lijstje te kunnen schrappen. Wow wat gaat het al snel gebeuren!:-)

  5. Het helpt misschien ook, dat jullie er al zolang naar uit hebben gekeken te emigreren naar Noord-Amerika (zoals mijn Canadese schoonzus Canada en de VS op een hoop gooit ;)). Jullie zijn er gewoon klaar voor.

  6. Wat klinkt dat, nog 6 nachtjes slapen. Het gaat nu echt gebeuren! Wat leuk dat afscheidsfeestje, en dat alles op z’n plaats valt.
    Ik vindt het wel leuk klinken, zoals dat “frankske” valt. Klinkt heel wat beter dan als een euro of een Canadees kwartje 🙂

  7. Heerlijk al zo dicht bij het nieuwe hoofdstuk in jullie leven. Je schrijft ook altijd een leuk verslag van jullie belevenissen. We zullen aan jullie denken op de dag van vertrek en zijn benieuwd naar de eerste belevenissen in Canada. Alvast een heel goede reis toegewenst!

  8. Heel snel kan een boek afgesloten worden, maar staat er nog een onbeschreven exemplaar te wachten… Weg uit België, op naar Canada. ’t Zal allemaal best meevallen en binnen een jaartje zijn jullie al helemaal ingeburgerd ginds !
    Tot de volgende update.

  9. Fijn dat je je zo rustig voelt… maar dat komt waarschijnlijk omdat je je al zolang voorbereidt op jullie vertrek uit Belgie. Toen wij van de States naar Zwitserland verhuisden, waren wij er psychologisch nog niet klaar voor. Wij moesten alles regelen op 8 weken tijd en toen voelde ik bij momenten wel paniek bij me opkomen…

    ‘k Vind het heerlijk te lezen dat alles zo vlotjes gaat bij jullie, al komen er heus wel moeilijke momenten… maar dat ondervind je nog wel 😉

    Veel succes!

    Hilde

  10. Lieve Elke, Erwin en Dario,

    Ik wens jullie een hele voorspoedige reis morgen. Fijn dat jullie opgehaald worden met al die bagage en fijn dat jullie gelijk in een gemeubileerde woning kunnen trekken. Een stuk rustgevender dan in een hotel. Ik hoop ook dat Dario zich prettig zal voelen op de nieuwe school en dat Erwin snel een baan vindt.

    Voor jullie alledrie heel veel geluk en succes gewenst.

    Liefs Marjan

  11. Elke en familie , ik heb al veel aan jullie gedacht de laatste dagen . Ik bewonder je moed en volharding om je droom waar te maken .
    Jullie zijn nu bezig aan je laatste uurtjes op Belgisch grondgebied . Heel veel succes voor de toekomst !! Dat gaat ginder dik in orde komen hoor !!
    Groetjes
    Gerd en John

  12. Een hele goede reis … waarschijnlijk zijn jullie er nu al! Ik vind het zo spannend voor jullie .. Misschien ooit, volgen wij jullie ‘across the pond’ 😉

  13. zo ben weer helemaal bijgelezen na mijn vaantie. Wat een goed nieuws allemaal. Wat een geregel allemaal he,zulke hectische tijden. Echt tof dat nu echt binnenkort julli e droom uitkomt. Succes met de laatste loodjes.

Geef een reactie

