We zijn er!

We zijn er!
We zijn er natuurlijk al sinds vrijdag, maar eerder heb ik nog niet echt tijd gehad om hier iets te komen vertellen.

Donderdag was nog een drukke dag! Ik die de laatste dingen in huis nog in orde bracht (opruimen, alles uitsorteren zodat het klaar lag voor de betrokken personen die bepaalde spulletjes nog mee gaan nemen of op gaan ruimen,… En dan met een volle auto (bijna allemaal verfblikken) een laatste rit naar het containerpark, om daar te moeten besluiten dat zij gesloten zijn op donderdagnamiddag. Sorry, Carine, jij gaat dus toch nog langs het containerpark moeten.

Erwin belde rond 14.30u dat hij ging stoppen met werken, dus ik kon met mijn auto naar Beerse rijden om hem daar te parkeren bij (een andere) Carine die de auto gekocht had. [Dario moet altijd lachen dat ik heel wat vrienden en bekenden heb die ofwel “Carine”-“Petra” of “Dennis” – “Luc” noemen]
En daar kwam Yves mij oppikken (hij had Erwin ondertussen al opgehaald). Een laatste rit naar Kasterlee… Nog kort afscheid genomen van Yves (we zien jullie zeker terug hoor!), en dan beginnen met het inpakken van de valiezen. Dat duurde toch langer dan gedacht. Ik was maar net op tijd klaar. Stom dat we voor een paar spulletjes nog een 6de valies moesten inpakken (een kleine in vanvas die in totaal maar 9 kilo woog).

Terwijl de taxi op ons stond te wachten zijn we nog een laatste keer door het huis gewandeld. Dario wou nog eens op zijn bed zitten, terwijl hij uitkeek over de tuin en de weilanden en het bos achter ons huis.

Nadat alle valiezen en de bench in de taxibus stonden zijn we terug gewandeld naar de voordeur, en hebben deze symbolisch met ons 3-tjes dichtgetrokken…

 We hadden een rustig ritje naar het Sheraton hotel. Op onze ruime kamer nog even een laatste hand gelegd aan de Goods to  Follow lijst, en dan zijn we gaan smullen!: dinsdag had ik een doos eitjes meegegeven aan Mieke. Eigenlijk was ik nog van plan om een cake te bakken, maar dit slimmeke had er niet bij stilgestaan dat mijn bakblikken inmiddels in een container zaten. Mieke had ons leuk verrast door donderdag met Yves een cake mee te geven die zij van die eitjes gebakken had! Daar hebben we dus van gesmuld, en we hebben het doorgespoeld met die roze champagne die we ook we dinsdag ook van hen gekregen hadden.

Dario en ik zijn met Dusza nog een wandelingetje gaan maken, o.a. in de vertrekhal van de luchthaven. Zo zou die omgeving voor haar op de ochtend van ons vertrek niet helemaal vreemd meer zijn.
Ze deed dat goed, heel rustig.

En dan was het tijd om te gaan slapen, de laatste Belgische nacht.
We verbaasden ons er weerom over dat we nog steeds alle drie ontzettend rustig waren. En zo zijn we dan ook in slaap gevallen.

Zo, nu moet ik even nog wat papierwerk in orde gaan maken voor morgen, en deze namiddag rijden we nog naar onze vrienden Danute en David in Markham, waar we uitgenodigd zijn voor een BBQ dinner.

Even geduld dus voor het vervolg…

15 thoughts on “We zijn er!

  1. Wat leuk dat we al zo snel iets van je horen!

    Fijn dat alles goed gegaan is, ik wens jullie veel succes en een fantastisch nieuw “leven” toe.

  2. Gek idee hoor, dat jullie daar nu echt zijn.
    Dat door het huis lopen heb ik voor elke verhuizing gedaan, even nog wat herinneringen naar boven halen in elke kamer die zo lang je thuis was.
    Ben benieuwd naar het vervolg verhaal!

  3. Tof dat alles zo goed en rustig verlopen is. En die laatste dag is zo herkenbaar: nog even dit en nog even dat … en voor je het weet is het ’s avonds laat!
    Geniet maar van jullie nieuwe omgeving, dat doen wij ook nog elke dag!
    An

  4. Joepie, eindelijk in Canada!
    Fijn om te lezen dat alles nog vlot verlopen is en dat jullie er helemaal gezond aangekomen zijn!
    Heel veel plezier en heel veel geluk op jullie nieuwe stekkie!!!

    Groet,
    Louise!

  5. Hey Elke,

    Ik merk dat ik ontzettend meeleef (waarschijnlijk ook omdat wij ook graag willen emigreren), erg leuk om jullie zo in dit hele proces te volgen. Ben benieuwd hoe je het afscheid hebt ervaren op het vliegveld of werden jullie niet uitgezwaaid aangezien jullie de avond voor vertrek in een hotel zaten bij het vliegveld?

    Wacht geduldig op het vervolg 😉

  6. Wat leuk dat je al zo snel iets kan posten! Ik was al benieuwd te horen hoe alles was gegaan, en blij dat het allemaal zo voorspoedig verlopen is. Succes met alles daar (of moet ik nou “hier” zeggen?), en ik wacht in spanning op het vervolg!

    Judith

  7. Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen!
    En ik heb hetzelfde als Sandra, ik leef echt met jullie mee!

    Geniet ervan en veel succes met alles!

    Groetjes

  8. Hallo Elke, Erwin en Dario,
    Fijn om te lezen dat jullie goed in Canada zijn aangekomen.
    Ik wens jullie heel veel succes bij deze nieuwe start in jullie leven en dat jullie maar snel “thuis” mogen zijn op jullie nieuwe plek.
    All the best.

    Groetjes van Marco.

  9. Fijn om te lezen dat jullie veilig in Canada zijn aangekomen.
    ik wens jullie heel veel geluk in jullie “nieuwe leven” en ben heel benieuwd naar het vervolg van jullie verhaal.

    Groetjes
    Marjon

Geef een reactie

