De dagen voor de verhuis…

Natuurlijk moesten we zo’n speciale goedgekeurde transportkooi voor Dusza kopen, zodat ze haar eerste vliegreis in comfortabele en veilige omstandigheden door kon brengen. Vraag was of ze dit nieuwe ‘huisje’ wel zo leuk zou vinden… Maar het antwoord kwam al tijdens het in elkaar steken van die bench: ze ging er spontaan in liggen nog vooraleer ik klaar was!:

En als we dan ook nog voor een dak boven het hoofd zorgen, en een deurtje, dan heeft Dusza weer een nieuw huis:

Ook Dario genoot nog een laatste keer van het gezelschap van zijn vrienden:

Even later gevolgd door Erwin die “tot ziens” zei tegen zijn collega’s:

Dolgelukkig was ik toen we naar Kasterlee verhuisden! Kasterlee is immerd DE woonplaats van de kabouterkes. En mij is altijd verteld geweest dat dat zeer ijverige ventjes zijn. Dus keek ik reikhalzend uit naar hun tussenkomst in mijn huishouden of tuin. Hoe vaak hebben we niet zitten wachten tot zij de herfstblaadjes kwamen opruimen? Of tot ze de ramen kwamen wassen, het onkruid uit de tuin zouden halen,… Maar neen hoor, niks geen kabouterkes. Ik denk dat dat allemaal maar ferme propaganda is van Kasterlee om het volk naar daar te lokken. Alhoewel, ze bestaan wel, die kabouterkes. Want Dario heeft ze ooit gezien. Veel veel jaren geleden, nog vooraleer we onze bouwgrond kochten in Kasterlee, tijdens een Kabouterkeswandeling op de prachtige Kabouterkesberg.
Die Kabouterkesberg is voor ons dan ook altijd het symbool van Kasterlee geweest. En daarom hebben we het laatste weeked weer eens een wandelingetje naar daar gemaakt, en hebben we twee potjes gevuld: deels met (zwart) zand uit onze tuin, deels met het (gele) zand van de Kabouterkesberg. Deze potjes zullen nadien een plaats krijgen in ons huis, als aandenken aan onze jaren in Kasterlee:

En neen, ik ben natuurlijk weer vergeten om mooie foto’s te maken van die spectaculaire boomwortels op de Kabouterkesberg, dus die foto ben ik even op het internet moeten gaan lenen:

8 thoughts on “De dagen voor de verhuis…

  1. Leuke foto’s. Wij hebben ons hier een huisdiertje bij gekocht. Een green conure, een soort kleine papegaai. Dan heb ik ook wat gezelschap voor als Yves werken is. Nog een leuke dag vandaag gewenst.

      • Het vogeltje is 3,5 maand. Bij de kweker is het met de hand opgevoed. Dus het vogeltje is wel redelijk tam. Het is normaal gezien de bedoeling om hem wel wat kunstjes te leren. Hij heeft wel al een hoop speelgoed gekregen in ieder geval, nu dus nog het trainen :-).

  2. Mooie transportkooi voor Dusza. En hij heeft de reis goed doorstaan, dus zal die wel comfortabel zijn geweest.

    Inderdaad een goed idee van dat zand! Verloopt het uitpakken naar wens? Als je hulp nodig hebt, kom ik wel eens een handje toesteken πŸ˜‰

    • Hilde, aangezien we in een bemeubelde woning huren tot het einde van het jaar, hebben we voornamelijk de dozen met kledij en schoenen uitgepakt en nog kantoormateriaal, toiletgerief en extra kookpannen en zo. De rest laten we netjes in de dozen zitten tot aan onze volgende verhuis later op het jaar.

  3. Die Dusza, ze heeft haar plaatsje mooi gevonden.
    Leuk idee van dat zand in de potjes.
    Van die boomwortels heb ik nog ergens een foto op mijn blog staan πŸ™‚

Geef een reactie

