Update

Oh jee, zie ik dat het al van 22 oktober geleden is dat ik hier nog iets schreef! Shame on me!
In gedachten schrijf ik hier heel vaak, maar vooralsnog zullen we op een genie moeten wachten die het mogelijk maakt om onze gedachten om te zetten naar tekst die dan liefst ook nog automatisch op dit blog terecht kan komen. 

Ik zal zo bondig mogelijk de highlights van de afgelopen weken vertellen, en daarbij zal ik maar beginnen met wat sommigen ondertussen via Skype of mail al weten:

– Erwin heeft een job! Er waren enkele dingen die hij al had laten gaan omdat het tijdelijke contracten waren of omdat de jobinhoud hem niet boeiend genoeg leek en zo. Maar uiteindelijk heeft hij binnen een week tijd 3 (eigenlijk zelfs 4) contracten aangeboden gekregen. De uiteindelijke keuze was niet makkelijk, maar de knoop is doorgehakt en hij start maandag bij Deloitte in een interne IT functie waarbij hij verantwoordelijk is voor hun kantoren in Southwest Ontario en de GTA (Greater Toronto Area). Hij kijkt er erg naar uit om er terug in te kunnen vliegen!

– we hebben sinds maandagavond de sleutels van ons huis, en dadelijk hebben we een afspraak met een handyman om de afwerking van de basement te gaan bekijken. We willen daar een ruimte maken waar Dario kan studeren, kan gamen, … En er zou ook een ruimte moeten komen waar we (als we nog eens terug geld hebben, hahaha) een home cinema kunnen inrichten.

– omdat Erwin vanaf volgende week de auto nodig heeft om te gaan werken, heb ik een nieuwe auto gekregen. We bekeken een aantal kleine tuutjes, tot ik bij de Scion dealer kwam en de XD zag, en ik direct verkocht was! Dit merk is al een aantal jaren in de VS op de markt maar pas sinds een maand in Canada. Het is deze geworden, in het rood:
http://www.auto123.com/en/scion/xd/2011/review?carid=1116500501
Zaterdag mag ik hem gaan ophalen

– ik werk ondertussen 1 keer per week als vrijwilliger in de schoolbibliotheek. Mijn 3 collega’s vallen heel goed mee, ik mag heel afwisselend werk doen, en ik ga er dus telkens met plezier naartoe! Het hoofd van de bibliotheek zei me dat ze helemaal niet te klagen hebben over de budgetten die ze krijgen om boeken aan te schaffen, en dat kan je zien! Er wordt ook heel veel gebruik gemaakt van de bib door de leerlingen.

– Dario voelt zich hier nog steeds als een visje in het water! Hij heeft al heel wat jeugd leren kennen en elke ochtend gaat hij met plezier naar school.
De vakken zelf gaan hem ook heel goed af, en hij is al volop aan ‘t kijken naar wat hij verder wil gaan studeren.
Dario is al jaren allergisch aan heel wat fruit. Als hij bv. appels eet of banaan of sinaasappels, dan lijkt het net of hij zijn lippen heeft laten opspuiten met silliconen (of welke troep spuiten ze daar in om zo’n dikke lippen te krijgen?). Dus eet hij zelden fruit, tenzij het framboosjes of druiven zijn.
Gisteren was hij ’s middags met vrienden thuis gaan eten bij iemand die op wandelafstand van de school woont, en hij zag een peer. Enkele weken geleden had hij nog peer gegeten, en de reactie was best meegevallen, dus at hij weer een peer. Maar dat draaide fout uit! Tegen de tijd dat hij op school kwam, waren niet alleen zijn lippen opgezwollen maar zat ook zijn keel dicht. Hij moest dus trekken om adem te krijgen. School belt mij dus dringend op! En natuurlijk had hij geen medicatie bij (want zo erg heeft hij het nog nooit gehad). Ik zat vast in Barrie, ze waren de auto winterklaar aan ’t maken, maar met mijn toestemming hebben ze hem dan Benadryl gegeven (zefls 2 tegelijkertijd), met de afspraak dat ze de ambulance zouden bellen als er niet snel verbetering zichtbaar was. Gevolg: Dario is als een blok in slaap gevallen in een kamertje op het secretariaat, waar de secretaresse om de paar minuten zijn ademhaling ging controleren. Gelukkig is alles goed gekomen. Alhoewel hij zich vandaag een wrak voelt. Maar dat gevoel ken ik, ik heb al veel ergere aanvallen als deze gehad. Nu moeten we van de school een afspraak maken bij de dokter, en waarschijnlijk gaan ze hem veiligheidshalve een epipen voorschrijven die we dus eentje in de school en eentje thuis moeten gaan bewaren. Voedingsallergieen worden hier blijkbaar heel ernstig genomen… Wordt dus nog vervolgd.

En ook onze Dusza heeft terug last van haar voedingsallergie. De voeding die ze in Belgie kreeg blijkt hier toch een andere samenstelling te hebben, waardoor ze dus snel weer een ernstige oorinfectie heeft.
Maar mogelijk hebben we de oplossing gevonen: we kunnen terug aan ‘green tripe’ geraken. Of in het Nederlands: rauwe pens! Haar eerste levensjaren hebben we haar altijd groene pens gevoerd, tot de fabrikant niet meer kon leveren tenzij we enkele honderden kilo’s tegelijkertijd bestelden. En toen is de ellende begonnen: allerlei voeding geprobeerd, Duck, organic, brokken, ‘stoofvlees’,… Ze haalde er haar neus voor op of reageerde allergisch.
We geven haar nu al ruim een week groene pens, en de oorinfectie lijkt terug minder te worden. Ze krabt ook niet meer zo veel en zo. Als experiment mensen we 1 dag een beetje pens tussen rauw rundsvlees, en hupsakee, zat ze terug te krabben en te schudden met haar hoofd!
Groene pens dus. Lekker smakelijk! (not!). Maar als zij er zich goed bij voelt trek ik me daar niets van aan! (al kost haar vlees nu dagelijks meer dan ons eigen vlees, LOL)

20 thoughts on “Update

  1. Wat een ontwikkelingen allemaal in zo’n korte tijd. Het gaat jullie goed daar zeg:-) Behalve dan met de voedsel allergieen…

  2. Wat maakt een mens toch vanalles mee!
    Wens Erwin proficiat met z’n job! Leuk dat je zelf in de bib werkt.
    En wat een leuk karretje! Daar ga je hopelijk nog veel plezier aan beleven!
    Groetjes,
    Dimi

  3. ‘k Moet niet 1 maar 2 x proficiat wensen ! Deloitte in de US.. dat klinkt veelbelovend. En een toffe (vrouwelijk ogende) wagen erbij : ’t gaat jullie daar supergoed precies.
    ‘k Hoop dat de rest – op termijn – ook verbeterd / kan verbeteren.
    Groene pens… ‘k had er eigenlijk nog nooit van gehoord : heb ik nu een gat in mijn cultuur ? 🙂
    ‘k Hunker naar nieuwe foto’s *hint*
    Groetjes,

    Hilde en co

  4. Leuk weer een update! Fijn, dat Erwin aan de slag kan en leuke auto. Schrikken, hoor, zo’n allergische reactie! Inderdaad worden voedselallergien zeer serieus genomen, ik ken ook een aantal mensen met een epipen.

  5. Wow!!! Wat een update. Mooie berichten en minder voor Dario. Ook geen peren meer dus. Heb van veel allergies gehoord, maar voor fruit is wel apart volgens mij toch?
    Ben blij dat je wat voor Dusza hebt gevonden. Knijper op de neus dan maar tijdens haar eetmomentjes, hih ihi.

  6. Felicitaties aan je man! En ook heel fijn te lezen dat Dario zich zo goed voelt in zijn school! Ja, ook in Amerika nemen ze allergieen heel ernstig. In onze straat woonde iemand met een ‘peanut’ allergie en die had ook een epipen op school en thuis liggen…

    Wat leuk dat je als vrijwilliger in de bib werkt. Heb ik ook nog gedaan. Je zal zo snel contact krijgen met leerkrachten en leerlingen, want die kennen je op de duur…

    Ook gefeliciteerd met je nieuwe wagen!

    Groetjes,

  7. Dat zijn een heleboel nieuwtjes! Proficiat met de baan! Dat is toch het voornaamste nieuwtje.
    Die epipen zal Dario dan bij zich moeten dragen, niet alleen maar thuis hebben liggen. Voedselallergien kunnen inderdaad ernstig zijn, een volgende reactie kan erger zijn.

  8. Wat een goed nieuws allemaal, heerlijk dat het jullie zo mee zit en dat je man een baan heeft, Dario het zo goed doet op school en jij als vrijwilligster in een schoolbieb werkt. Hartstikke goed.

  9. Leuk weer een update .. Ik meende al op het forum gelezen te hebben dat Erwin een baan heeft. Gefeliciteerd, dat is toch nog snel gegaan. Ik wist overigens niet dat Dario een fruitallergie heeft, ik heb het zelf ook en dat kan soms flink uit de hand lopen. Dat was vast schrikken voor hem.

    Fijn dat het jullie zo goed vergaat Elke … En inderdaad ‘Shame on you’ … iets beter je blog onderhouden hoor 😉

  10. Gefeliciteerd met de baan. Dat gaat allemaal goed in zo’n korte tijd. Geweldig.
    Wow die voedsel allergies is wat minder maar goed te horen dat ze bij Dario op school er zo serieus me omgaan. Dat moet ook een veilig gevoel geven.

    Sue in Orlando, FL USA

  11. Gefeliciteerd met de baan. Top hoor, en echt snel binnen 4 weken. Fijn dat alles lekker gaat op school. Ja voedsel allergieen worden echt serieus genomen, hier in Canada. Je mag zelfs geen repen met noten mee naar school nemen. Gelukkig dat het goed af liep met Dario. gr uit een regenachtig Lakefield

  12. Ik rij sinds een jaar ook in een Scion XD, en het is een zalige auto. Ik rij veel, en ook lange afstanden, en ik heb nog geen auto gehad die zo lekker zit. Ook is hij hier in de VS door Consumer Reports gekozen als het beste merk van het jaar. Veel plezier ermee.

    Alles gaat lekker met jullie – – fijn om te horen.

  13. Wat gaat het allemaal goed met jullie en zo snel! Die voedselallergie is eng zeg, ik snap best dat de school daar wat mee wil doen.

    Leuke auto Elke! En groene pens? Ja, dat ken ik! Mijn vader was slager en bracht vroeger elke week een hele pens mee voor de herdershond van onze pastoor 😉

  14. Gefeliciteerd met de job van Erwin, en wat een luxe dat hij zelfs kon kiezen uit 4 aanbiedingen!
    Wat een gedoe met die allergische reacties zeg, krijg het zelf bijna benauwd van je verhalen…
    En wat een guitig autootje heb je jezelf kado gedaan, je maakt helemaal de blits als je richting de bieb rijdt! ;^)
    Zo te zien hebben jullie nu helemaal je draai gevonden, heerlijk om te lezen!

    Groet,
    Louise!

  15. Gefeliciteerd met de Job !!! en gelukkig dat ze er op school zo goed op letten.
    Iek groene pens brrr maar ik zou het zo ook doen als het hier nodig was.

    En die raccoonpoepjes…. zijn inderdaad vaak herkenbaar aan de zaden die erin zitten, er staat foto’s op google, succes ermee als je ze ook hebt 😉

  16. Wat fijn dat Erwin een baan heeft em wat leuk dat jij het ook naar je zin hebt bij de bibliotheek. En dan gaat Dario ook nog met veel plezier naar school, jullie emigratie pakt heel goed uit zo te lezen. Wel eng zo’n fruitallergie. Zo’n epipen lijkt me een heel goed idee.

  17. Ik was even aan het blijlezen na onze vakantie; er is een hoop gebeurd! Gefeliciteerd met Erwin z’n baan, ik hoop dat hij het daar snel naar zijn zin krijgt.

  18. Goh wat hebben jullie veel gepresteerd en al voor elkaar in zo’n korte tijd. Fijn te lezen dat alles zo voorspoedig verloopt qua werk en school. Erwin gefeliciteerd met je newe job hoor. Veel succes.

  19. Dan heeft hij toch vrij snel werk gevonden. Hopelijk betalen ze ook nog goed hé :-). En anders heeft hij tenminste al een job en kan hij stiekem uitkijken naar iets anders. Maar Deloitte heeft toch een vrij goede reputatie.

Geef een reactie

