Druk weekend

Zaterdag zijn we druk bezig geweest: eerst twee keer over-en-weer naar de Ikea in Burlington, waar we o.a. stapelrekken voor de garage en de basement gaan halen zijn, boekenkast en ook nog wat klein spul (dat al snel heel wat plaats in de auto inneemt). Nadien moesten we het ook allemaal nog in elkaar prutsen… en zo werd het al snel heel laat. Tussendoor nog om de hoek Chinees gaan halen, bij Cynthia’s Place. Een echte aanrader! Terwijl Dario en ik stonden te wachten op onze bestelling konden we eens goed rondkijken in het restaurant zelf. Het was ontzettend druk, heel smaakvol aangekleed, het personeel liep in Chinese klederdracht en er speelde een stemmige muziek. We gaan hier zeker en vast ook eens op restaurant gaan.
Tijdens het wachten viel plots mijn frangske: we hebben geen bestek in ons nieuwe huis! Dus hebben we maar Chinese eetstokjes gevraagd, maar gelukkig had ik ook nog 2 koffielepeltjes liggen in het huis, dus we konden ons wel behelpen, LOL! Een tafel hebben we ook nog niet, want bij de levering bleek er iets mis te zijn en ze komen volgende week de nieuwe tafel leveren, dus zaten we ook nog eens met z’n allen rond de grote transportkooi van Dusza die als tafel diende. ’t Was daar een schoon zicht! Zondag zijn we met David en Danute naar de Food and Wine Expo in Toronto geweest. Er staan dan importeurs/verkopers van wijnen uit allerlei streken (binnen Canada, maar ook uit Chili, Argentinia, Frankrijk, Griekenland,…). Je koopt vooraf een blad met bonnekes, elk bonneke heeft een waarde van $ 1. En je kan dan wijn gaan proeven. Per fles staat aangegeven hoeveel bonnekes je in moet leveren. De meeste zijn 2 of 3 dollar, soms ook eentje van 1 dollar maar uitzonderlijk kon je er ook vinden van 9 dollar! Je krijgt dan in je wijnglas (dat je bij binnenkomst krijgt) 1 tot 2 cm wijn in je glas geschonken. We deelden telkens per koppel een glas, want als je van elke wijn die je wilt proeven zoveel moet drinken, dan ben je ladderzat!
Her en der staan ook standjes met voeding, vooral kazen uit diverse landen. De kaas van Quebec was heel erg lekker, en ik heb 3 soorten kaas gekocht. Heel wat andere kazen kon je ook gewoon in de speciaalzaken hier vinden, dus dat kan ik achteraf nog altijd kopen. ’t Was heel gezellig om dat zo eens te doen! En ik ben in ieder geval fan geworden van wijnen uit Argentinia!
Achteraf zijn we nog wat gaan eten in een leuk restaurantje op King Street.

We kwamen eerder thuis dan Dario, die met vrienden gaan bowlen was. Samen nog wat bijbabbelen over onze zondag, en dan maar weer gaan slapen. Erwin moest om 5.30u al opstaan want hij moest maandagochtend in London zijn.
Zijn job valt tot nu toe echt heel goed mee! Er is nog heel veel werk aan de winkel, en daar houdt hij wel van!

Deze ochtend samen met Dusza naar ons nieuwe huis gereden. Ze kwamen immers ons bed leveren. Amai, wat is dat hoog! Maar ’t ziet er wel leuk uit. Natuurlijk staat er enkel maar het bed, de nachtkastjes en zo moeten nog uit de opslag komen. Dat zal voor over een week of 2 zijn, denk ik.
Nadien kwam ook nog de technische dienst van Leon’s om mijn stoel te maken die ‘kwikkel-kwakkelde’.
En dadelijk moet ik nog eens terug want tussen 5-9pm komen ze van Cogeco om het internet aan te sluiten en ook de kabeltv in orde te brengen.

Ondertussen heb ik wel al mijn kastjes in orde! Joepie!!! En daarstraks ben ik al begonnen met het uitpakken van wat dozen. Grappig, het lijkt dan wel pakjestijd. Je rolt alles uit dat inpakpapier, en bij elk pakje vraag je je af wat er in gaat zitten. Tot nu toe was het al wat vaatwerk, potten en pannen en een beetje tupperware en bestek. Ben benieuwd wat ik straks nog tegen ga komen terwijl ik op Cogeco wacht. Of misschien moet ik wel helemaal niet lang wachten, maar staat die man om 5pm al aan de deur… (wishful thinking?)

Er worden foto’s gevraagd… Dus ik zal straks de batterijen nog eens opladen en het fototoestel in mijn auto leggen.

3 thoughts on “Druk weekend

  1. Hahaha dat zal wat geweest zijn met die stokjes, maar je zal de boel denk ik wel snel op orde hebben. Is die curry geur helemaal uit de kastjes?

  2. Elke , wat fijn dat jullie daar zo goed kunnen aarden . Ik zat net dat stuk te lezen waar Dario die allergische reactie kreeg op fruit . Wel mijn zoon en broer hadden dat vroeger ook heel erg , en ook die keel die mee opzwelt . Hij nam daar gewoon een anti-allergicum voor in en dan ging dat snel over . Wij hebben nooit kunnen ontdekken waar het vandaan kwam omdat het onregelmatig gebeurde .
    Heel veel succes nog daar voor Erwin met zijn nieuwe job , voor Dario op school en ook voor jou met alles waar je mee bezig bent .
    (Toch leuk dat die roze bloempjes al uit je kasten zijn hahaha )
    Toi toi toi

    Grtz
    Gerd

Geef een reactie

