Eerste sneeuw

We hadden gisteren de eerste sneeuw. Maar het was op z’n Belgisch: er viel wat uit de lucht, een uurtje of twee zag het wit, en nadien was alles verdwenen.
En ze verwachten niet echt meer sneeuw de komende dagen. Toch niet in Oakville. In gebieden niet eens zo ver weg (uurtje rijden) heeft het al een aantal keren volop gesneeuwd.

Gisteren zijn ze onze tafel komen leveren. Deze keer zonder beschadigingen. Ze ziet er leuk uit.
Met het bed dat de afgelopen week ook geleverd is, de rekken die we in de garaga al in elkaar gezet hebben, de keukenkasten die stilaan vol geraken van de dozen die ik uit aan ’t laden ben, de zetel die geleverd is en de kasten van Erwin zijn bureau die we gisteren in elkaar gestoken hebben, begint het steeds meer als *ons* huis aan te voelen. En dat is leuk! We voelen ons er in ieder geval thuis, en zien het echt een gezellige woning worden.
Morgen zal ik eens bellen met de verhuisfirma om ook het materiaal dat nog in storage staat te komen leveren.
Tegen half december staat in ieder geval de achterste wand in de basement, die het gedeelte dat louter als opslag moet dienen gaat scheiden van de rest van de basement. Zo kunnen we daar stofvrij spullen wegzetten.

Foto’s staan op het fototoestel (dat ik natuurlijk in het nieuwe huis heb laten liggen). Maar ze komen er dus aan. πŸ˜‰

Vandaag gaan we nog naar de Ikea om nog een spiegelkastje bij te halen en spotjes om er boven te hangen. En we moeten ook twee planken terugdoen waar een barstje in zat.
En dan ga ik ook eens kijken naar dat Pax systeem van ze, om de dressing efficienter in te richten. Dat zal mijn kerstcadeautje worden. πŸ™‚
We stoppen ook nog bij de Best Buy om af te spreken wanneer ze de TV en het home cinema system mogen komen leveren en aansluiten. Jaja, onze verhuis komt stilaan dichterbij, dat is duidelijk.

11 thoughts on “Eerste sneeuw

  1. Fantastisch, dat schiet aardig op. De kerstboom ontbreekt waarschijnlijk nog, maar jullie zullen waarschijnlijk kerst in het nieuwe huis vieren, of gok ik verkeerd? Ik ben wel heel benieuwd naar de foto’s!

    Groetjes
    Jacqueline

  2. Fantastisch dat alles zo naar wens verloopt. Wat zullen jullie met kerst genieten in jullie eigen huis (ik neem aan dat jullie er dan al wonen).

  3. Daar ben ik dan!
    Was je blog effe kwijt en dan vergeet je gauw regelmatig te kijken. Maar gelukkig werd mijn geheugen weer opgefrist na jouw bijdrage vandaag!
    Goed van Dario! Wij hebben ook de eerste oudergesprekken achter de rug en waren erg tevreden. Goed in Engels te zijn is herkenbaar. Doordat onze kinderen op de Nederlandse en bij jullie Belgische school doodgegooid werden met grammatica regels kunnen zij deze nu goed toe passen.
    Canadese kinderen schijnen deze regels amper te leren…..
    Gaaf van jullie nieuwe huis! Ook ik kijk uit naar foto’s, die mis ik hier wel!
    Arm hondje, gaat het beter nu met andere voeding?

    Fijne week,
    Gr. Claudia

    • Ondertussen met de groene pens gaat het goed. Ben vrijdag wel naar de dierenarts geweest, en die bevestigde dat het een schimmelinfectie was in haar oor (dus typische allergische reactie). Heb oordruppels meegekregen (geen antibiotica), en vandaag is haar oor al helemaal terug in orde. Wel nog de rest van de week verder druppels in doen, maar ik denk dat alles weer ok is.

  4. Hier is het barkoud en dat voel ik helaas weer in mijn botten en spieren. De eerste sneeuw wordt hier verwacht en de temperaturen zijn tot onder het vriespunt *bah*
    ‘k Kijk nooit uit naar de eindejaarsfeesten, maar voor jullie zal deze belevenis zeker een hoogtepunt worden/zijn.
    Tot de volgende update,

    Hilde en co

  5. Wat herken ik toch veel in die verhalen van jou, hoewel wij in een heel ander land (zelfs een ander continent) zitten. De kinderen doen het ook heel goed op school en voor ons voelt het alsof we hier al heel lang wonen, hoewel het nog geen vijf maanden geleden is dat de verhuiswagen hier in Gnarp werd uitgeladen!
    Nog heel veel fijne dagen toegewenst!
    An

    • An, ik vind het echt wel knap van je kinderen dat zij zich al zo goed in het Zweeds behelpen! Want in vergelijking daarmee hadden wij het toch wel heel gemakkelijk met het Engels… Gaan de Zweedse lessen gewoon door voor jullie, als volwassenen?

    • Hallo An,
      Dat ik na een zoektocht in Zweden terecht kom?! Ik ben een klasgenoot van Geert, destijds in het Higro. Ik ben op zoek naar adresgegevens van klasgenoten. Ik woon nog steeds in Vorselaar, gehuwd en 4 kids.
      Laat je iets van je horen?

      mvg.
      jan Piron

  6. Winter op z’n Belgisch? Wat bedoel je? ’t Is hier al wit sinds gisterochtend en men belooft er nog een serieus laagje bij tegen morgenochtend. Belgische winters zijn duidelijk niet meer wat ze geweest zijn! ’t Vriest dat het kraakt: overdag, tijdens de middaguren, max -2!! En dat in november….

    • Jij hebt de ‘long johns” (lang ondergoed) dus al lang uit de kast gehaald? Wij moeten dat nog gaan kopen… Voorlopig nog niet koud genoeg voor, en de mensen hebben vorig jaar ook al niet zoveel winter gehad dus toen is het ook in de kast blijven liggen.
      Nog maar goed dat wij niet speciaal voor de sneeuw naar Canada verhuisd zijn! πŸ˜‰

Geef een reactie

