Daar gaat de planning…

Vandaag maar liefst weer 2 nieuwe blogjes! Ik had me dan ook stellig voorgenomen dat zondagvoormiddag ik een rustig-aan-moment zou nemen, want daar was ik aan toe!

De week begon natuurlijk al rommelig toen Dusza zich verwondde. Gelukkig geneest haar poot heel voorspoedig! En het was snel duidelijk dat zij er eigenlijk geen last of pijn van heeft.
Ook de rekening viel heel goed mee! Ik moest ongeveer $176. Omdat ik ook nog een zak hypo-allergene voeding op basis van soya meenam weet ik het niet exact tot op de dollar. In vergelijking met het vorige dierenartsbezoek, dat bijna even duur was, is dit dus een koopje! Tenslotte ben ik twee keer langsgeweest, hebben ze ruim de tijd genomen, de wonde moeten verzorgen, zo’n dure muttlucks uitgeleend, een potje antibiotica meegegeven,… En deze dierenarts is echt een lieverd met Dusza.
Achteraf herinnerde ik me dat hij me een van de eerste dagen dat we hier woonden aanbevolen geweest is door een oudere man met een hond. Hij ging altijd bij Chris Catena. Ik had toen wel onthouden waar die kliniek lag –voor in geval van nood- maar de naam van deze specifieke dierenarts was wat verder in mijn geheugen weggeglipt. (je wilt niet weten hoeveel stockageruimte ik heb in de achter-achter-achter kamers van mijn geheugen!)  Hebben we dus geluk gehad net bij hem terecht te komen.
Eind volgende week gaan we terug op controle. En dan bespreken we ook eens het chippen van Dusza, want natuurlijk hebben ze in Noord-Amerika hun eigen systeem en kunnen ze weinig aanvangen met Belgische chips of met tatoo’s. Zij kunnen die immers niet lezen en hebben geen toegang tot die databank.

Vraag was ook of Dusa het inmiddels goed gewoon is hier. Wel, ik denk dat ze hooguit een week heeft moeten wennen. En aan de eekhoorns zal ze denk ik nooit wennen, net zoals ze ook altijd nijdig bleef naar de duiven en kraaien in Kasterlee. Poezen mochten met gemak door onze tuin wandelen, kleine vogeltjes ook, maar o wee als ze een (wilde) duiven of kraaien (of kauwen) zag! Dan vertrok ze met tsjirpende banden (lees: dan kwam de rook onder haar poten uit!).
We zien wel een verschil als we met haar gaan wandelen in de buurt van onze nieuwe woning. Dat is allemaal nog nieuw voor haar, dus we hangen bij wijze van spreke “op sleep” achter Dusza! We verwonderen ons vaak over dat ze uberhaupt nog vel op haar neus heeft staan, want ze lijkt wel een op hol geslagen stofzuiger als je met haar op stap bent in een nieuwe omgeving. Al haar indrukken gaan via de neus. Soms is ze zo druk bezig dat we een ruk aan de leiband moeten geven of ze zou zomaar tegen een boom of een geparkeerde auto aanlopen!
Na een paar keer dezelfde wandeling te volgen, wordt ze dan iets rustiger. Lees: wij hangen niet meer op sleep maar haar neus blijft de overuren maken.

Maar goed, met een poot die ingepakt moest worden en een hond die je dus niet graag alleen achter laat, komt er wat klad in de strakke planning die ik had in de aanloop van onze effectieve verhuis.
Tel daar nog bij op dat Dario vanaf dinsdag ook thuis zat. Die was maandag al ziek naar school vertrokken (maagkrampen, rommelende darmen), maar op dinsdagochtend zag hij lijkbleek en waren de krampen echt wel hevig. “Dagje thuis houden”, dacht ik toen nog. Even bij de apotheek langs om iets op te halen, en dan zal het wel vlotten. Maar het vlotte langs geen kanten. Hevige krampen en draaierigheid bleven. Donderdagmiddag terug naar de apotheek, want inmiddels had hij ook al minstens 4 dagen geen grote boodschap kunnen doen (terwijl hij wel ontzettend veel moest plassen). Laxeermiddel Senokot meegekregen. Uiteindelijk stond ik donderdagavond op het punt om met hem naar het ziekenhuis te rijden. De krampen waren inmiddels zo hevig, maar er gebeurde niets! Hij plooide dubbel. Toch wou hij het nog even aanzien (het was toen 21.30u). En oef, even later was er resultaat. Het manneke heeft dan bij wijze van spreke een ganse nacht op de toilet gezeten, maar hij voelde zich vrijdagochtend al een heel pak beter. Wel nog draaierig. Niet wetende hoe lang het effect van zo’n eenmalig ingenomen laxeermiddel werkte, besloten we dat hij toch maar beter die vrijdag ook nog thuis bleef. Je wilt immers niet in die toestand in de klas zitten! 
Maar sinds zaterdag is hij weer helemaal top!

Maar ook dat haalde mijn planning danig overhoop. Ik wou hem laten uitslapen, dus vertrok ik later dan voorzien naar het huis. Je brengt ook wat extra tijd met hem door (want hij kan zo echt heel erg zielig ziek zijn). Gelukkig stond ons nieuwe bed al in het huis, dus daar heeft hij heel wat kunnen slapen.
Aanvankelijk dacht ik dat zijn maag overhoop zat van 3 dagen pizza. Die mannen gaan op stap en eten maar waar ze zin in hebben (en wat goedkoop is, want dan kunnen ze andere leuke dingen doen met hun zakgeld!). Maar uiteindelijk denk ik dat het iets was wat de ronde deed. Want ook ik ging eraan. Gelukkig heb ik me maar een dag of 2 zwakjes en met krampen gevoeld, maar niet zo ziek dat ik niet beide badkamers heb kunnen schilderen. Zonder medicatie of zo. Het ging bij mij vlotjes door. De klusjesman wist te vertellen dat hij nog heel wat mensen gehoord had met buikgriep…

Gisteren is Erwin een 6-tal keren over-en-weer gereden tussen ons huurhuis en Pine Glen. We hebben de dozen die we opgeslagen hadden in onze kelder naar het nieuwe huis gebracht. Tussen zijn ritten door ging ik de dozen dan op de kamers of in de kelder zetten. Dat was een heel werkje. Doodop kwamen we ’s avonds terug thuis. En dat was de eerste keer dat ik plots verlangde naar iets uit Belgie! Haast beschaamd om te zeggen wat… Ik had immers geen zin om nog te beginnen koken. Ken je dat gevoel, dat je denk dat, indien je je toelaat om te gaan zitten, dat je dan niet meer recht geraakt voor de rest van de avond? En plots verlangde ik naar een ritje naar frituur het Beukenhof, voor een fritje met curryworst-speciaal of een Bicky Burger.
We hebben het creatief opgelost: ik ben naar de Sobey’s gereden, heb magere hamburgers gekocht, kaiser broodjes en een zak gekruide fritjes. Sla, kaas, dill pickles en majonaise hadden we al in huis. Dus maakte ik zelf hamburger (met veel sla) en bakte ik frietjes. We hebben allen met smaak gegeten.

En ja, ik weet dat dit niet de meest aangewezen maaltijd is na een buikgriep, maar ik hield de woorden van onze huisarts Johan indachtig: “Je moet dan eten waar je echt zelf zin in hebt”. En we waren het heel snel unaniem eens dat we hier Echt Goesting in hadden.

Erwin is vandaag nog terug naar Pine Glen gereden. Hij is zijn dozen aan ’t uitpakken en zijn bureau al wat aan ’t inladen…
En ik? Ik heb dus even een rustig-aan zondagvoormiddagje gehad, en ga nu vollen bak strijken . Twee wasmanden (en 9 hemden) liggen om me roepen…

 ‘k Heb nu al genoeg getypt, dus in mijn volgend blogje kom ik terug op:
– wat gaan we hier met de feestdagen doen?
– Dario zijn examen
En er zal vast weer wel meer zijn om over te vertellen. Maar als jullie vragen hebben, dan hoor ik het wel! (doet me er aan denken, Sandy, dat jij ook nog iets vroeg over het eten hier?)

5 thoughts on “Daar gaat de planning…

  1. Goh zielig die Dario! Ik ken het gevoel, je hebt een hele planning en ineens loopt alles anders, maar volgens mij is dat het lot van elke vrouw, toch???
    Groetjes,
    Claudia

  2. Gelukkig dat het nogal meeviel met de vet kosten. Ik zou zo’n chip systeem hier ook wel willen gebruiken, voor mijn telefoon, mijn lippenbalsem, mijn waterfles voor het sporten, mijn goeie pennen die aldoor van mijn bureau verdwijnen, handig hoor;-)

  3. Dat viel zeker mee, de kosten van de dierenarts. Vervelend zo’n heftige buikgriep, daar ben je inderdaad heel beroerd van, gelukkig dat jullie weer wat opgeknapt zijn.

  4. Ha ha ik moest zo lachen om je beschrijving van stofzuiger Dusha! Zo doet Cosmo het precies ook. Naar voor Dario, dat hij zoveel buikkrampen had! Gelukkig was het niets ernstigs.

Geef een reactie

