En daar gaat de planning nog maar eens. ;-)

Schreef ik 12 december over mijn planning die in duigen viel, en rondde ik dat bericht af met wat je van het volgende bericht mocht verwachten. Daar week ik van af, om te melden dat we sneeuw hadden (en voor diegenen die het nog niet gemerkt hebben: het sneeuwt nu dus ook op mijn blog!). En daar wijken we nu nog maar eens van af.

Woensdag werd de inboedel gebracht. Alles verliep heel vlot, alleen missen we blijkbaar 1 doos die niet aangevinkt werd en die we ook nergens in huis teruggevonden hebben (de dozen hebben elk een nummer). Geen idee wat er in zit, want we kunnen het geschrift niet lezen. Ze gaan bij Taylor dus navraag doen, en ik moet ondertussen eens nadenken of ik kan bedenken wat we missen… Niet echt simpel als nog niet alles uitgepakt is!

In ieder geval deed het me deugd om terug wat meer vertrouwde spulletjes rondom me te hebben. Het inladen van alles zal nog wel eens gereorganiseerd moeten worden. De kast heeft nu een andere functie dan in Kasterlee, dus dan zet je niet alles even op zijn vertrouwde plaats.
Ook is men nog volop aan ’t werken in de basement, dus voorlopig kan ik die spullen nog niet uitladen of moeten we die elders plaatsen.

Ik heb woensdag direct de kerstboom opgesteld. We hebben een nep-boom, ook al hou ik ontzettend veel van de geur van een echte boom. Maar ik reageer heel allergisch op dennenaalden, dus dan is het aankleden van de boom een marteling.
Bij Petra-van-de-Beardies las ik eens een keer over zo’n konisch net dat je over je kerstboom kan draperen, en waar de kerstlichtjes op zitten. Dus toen ik dat hier in de Canadian Tire zag liggen, moest ik geen moment nadenken! Het jaarlijkse gevecht met kerstlichtjes die in de knoop zijn geraakt en zo zeg ik met plezier vaarwel! Het net hing dus snel over de kerstboom, en ik ben zeer tevreden van het resultaat. De lichtjes hangen mooi verspreid over de boom. Hopelijk dit weekend de kerstdecoratie in de boom, en dan is het weer zoals het hoort!

Jan, onze handy-man die de basement maakt, gaf als opmerking dat het huis er ondertussen echt wel als een thuis begon uit te zien. Kijk, dat zijn nou schone complimenten!

Nu ga ik snel verder werken: ik ga nog een rit naar Pine Glen (zo noemen we ons huis, naar de straat waar het in staat) maken om materiaal af te zetten. Rond 13.30u haal ik Dario op van school en dan gaan we pizza kopen. Erwin en ik moeten vanavond immers naar het kerstfeest van het werk, en Dario heeft twee vrienden uitgenodigd die komen gamen. Natuurlijk willen die mannen pizza. En we zorgen ook maar voor wat chips en frisdrank. Ze zullen zich zeker amuseren! De rest van het weekend hoop ik wat gezonder eten op het menu te hebben staan.

Kerstavond hebben we al onze eerste gasten in ons nieuwe huis. We hebben Chris en Liliane uitgenodigd. Dit zijn Vlamingen die al heel wat jaren in Canada wonen. En op kerstdag zijn we uitgenodigd in Guelph. Ook leuk voor Dario, want hij is bevriend met de jongste dochter van dat koppel.

En om me dan toch een heel klein beetje aan de planning te houden: hier hebben ze 2 semesters in plaats van 3 trimesters. Er zijn dus geen examen geweest, die volgen eind januari.
Deze kerstvakantie gaat Dario wel aan een aantal assignments moeten werken waar ook heel wat punten op staan.

Nog een foto van de werken in de basement. Rechts zie je wat uiteindelijk de badkamer zal worden.
Links achter op de foto wordt de wasplaats, en rechts achter het bureau van Dario.
(maar ik begrijp het als jullie er geen zicht op krijgen, het is ook heel moeilijk voor te stellen denk ik, als je de ruimte niet in zijn geheel ziet)

9 thoughts on “En daar gaat de planning nog maar eens. ;-)

  1. Lastig een zo’n doos die verdwenen is. Hopelijk vinden jullie hem terug of zitten er niet al te waardevolle spullen in!

  2. Jouw boom zou ik wel willen zien… Lijkt me wel interessant!
    Een doos weg is balen. Hoop dat het geen dingen zijn die je echt gaat missen.
    Fijn weekend!

  3. De sneeuwbuien hebben een gigantisch wit sneeuwtapijt achtergelaten, fijn als je er NIET door hoeft, maar net tijdens een weekend als alle boodschappen dienen gedaan te worden… *zucht* En ze voorspellen deze namiddag nog erger !
    Ook ik ben nieuwsgierig naar zo’n net, volgens mij enkel in het buitenland te verkrijgen…
    Onze verbouwingen zijn sinds vorige maand af en ik keek wel uit naar zo’n echte kerstboom, maar ze stonden echt peperduur (vonden wij). Dus wij hebben ons tevreden gesteld met een nepboom. Zijn al blij dat er IETS staat, want meestal slaan we dit (maar al te graag) over.
    Alvast prettige Kerst volgende week !
    Groetjes,
    Hilde en co

  4. Pingback: Fotoblog! « You can have Roots and Wings

Geef een reactie

