Raccoon!

Nu voel ik me echt Canadees: gisterenavond een raccoon gezien in onze tuin! Joepie!
Alhoewel Erwin het met die “Joepie” niet echt eens is. Hij is vooral bezorgd om Dusza, die misschien aangevallen kan worden door zo’n beest als we haar na valavond in de tuin laten…
Eigenlijk was ik zelf al langer overtuigd dat we een raccoon in de buurt hadden. In de tuin had in namelijk wat uitwerpselen gevonden die me aan een raccoon deden denken (met heel veel zaadjes in). En eerder deze week merkte ik ’s ochtends ook dat er vogelvoedsel verdwenen was: uit het voederhuisje waren de grote noten verdwenen. De kleine zaadjes lagen er nog in. En ik had ook zo’n vogelvoeding aan een touwtje gekocht, in belvorm, en dat aan de houten omheining vastgehangen. Daar kwamen de vogeltjes dan lekker aan knabbelen. ’s Avonds hing het er nog, ’s morgens was het hele spel verdwenen!
Maar gisterenavond werd mijn vermoeden bevestigd. Erwin en ik zaten nog aan de keukentafel wat te babbelen, met een klein beetje licht aan in huis, en plots zie ik over zijn schouder een schaduw bewegen. Onmiddellijk wist ik het! “Raccoon” gil ik, en ik doe het licht direct uit. Erwin en ik snel naar het grote keukenraam om te gaan kijken. Het beest wandelt behendig verder over de smalle houten tuinafscheiding, en kijkt onze richting  uit met zo’n blik van  “waar is al die drukte nu voor nodig?”. En enkele seconden later verdwijnt hij om de hoek…

Ik heb een foto van de pootafdruk van de raccoon in onze tuin (in de sneeuw). Zal die later opladen, dan kunnen diegenen die een raccoon niet kennen zien dat dit beestje er misschien wel lief uit ziet, maar wel erg scherpe klauwen heeft!
Foto van het internet, van een raccoon:

10 thoughts on “Raccoon!

  1. Leuk Elke; wij hebben ook soms Racoons in the tuin hier. Onze hond gaat ze uit de weg, want ze heeft al eens met een racoon aan de stok gehad en heeft haar lesje geleerd van die ontmoeting. Het zijn beslist geen lieverdjes.

    Prettige feestdagen van ons,

    Loek & Gepke

  2. Maar een hoog knuffel gehalte hebben ze wel :-). Heb jaren geleden eens een documentaire over die beesten gezien, je wilt niet weten wat ze allemaal uithaalden.

  3. Ja ach, ik zou ook Joepie roepen! Enne ik denk dat ze uiteindelijk ook wel voor jullie hond op de vlucht slaan, zolang ze maar niet in het nauw gedreven worden.
    Ze zijn gewoon geinig om te zien.
    Leuk die foto!

  4. Schattig beestje! Maar ze zijn inderdaad niet zo lief als ze eruit zien…
    Maar voor nu is het best wel leuk, een extra huisdier! ;^)

    Langs deze weg:
    Gezellige Kerstdagen en een gezond, gelukkig en succesvol 2011!!!

    Groetjes, Louise!

  5. Het zijn ontzettende ondeugden, die raccoons. Ik zou je vuilnis ook maar in de gaten houden. Bij ons zat daar op een gegeven moment iedere nacht een in, tot we het een tijdje in de garage zetten.

  6. Ze zien schattig uit maar je kunt beter uit de buurt blijven en de hond ook! Niet om je Joepie te temperen, maar die hondsdolheidspuiten zijn niet misselijk!

  7. Ik wordt ook elke keer blij als ik de raccoon(s) in onze tuin zie maar de honden blijven binnen dan. Een raccoon schijnt nl op zijn rug te gaan liggen, als de hond hem wil aanvallen en over hem heen gaat staan kan hij met zijn scherpe klauwen de hond letterlijk openrijten (dat heb ik tenminste van de buurman gehoord en hij haat raccoons). Dus ik neem geen risico ermee maar ik laat ze lekker katten voer eten (soms eten de raccoons en de katten bijna uit 1 bak) en ik blijf ze toch echt erg leuk vinden. Veel plezier met je “Koen” ze schijnen echt bijna tam te kunnen worden.
    Merry Christmas !!

  8. Pingback: Fotoblog! « You can have Roots and Wings

Geef een reactie

