2010 in review

Onderstaand bericht kreeg ik toe van WordPress.
Graag wil ik alle (trouwe) lezers bedanken voor hun bezoekjes! Ik ken maar een aantal van jullie (dankzij jullie reacties op mijn blog), en vraag me heel vaak af wie die andere mensen zijn.
Mijn voorstel voor een goed voornemen: als je ergens een anonieme lezer bent, laat dan eens wat van je horen, zodat je uit de anonimiteit treedt! 😉

Bedankt!
Elke

The stats helper monkeys at WordPress.com mulled over how this blog did in 2010, and here’s a high level summary of its overall blog health:

Healthy blog!

The Blog-Health-o-Meter™ reads Wow.

Crunchy numbers

Featured image

About 3 million people visit the Taj Mahal every year. This blog was viewed about 31,000 times in 2010. If it were the Taj Mahal, it would take about 4 days for that many people to see it.

In 2010, there were 72 new posts, growing the total archive of this blog to 96 posts. There were 162 pictures uploaded, taking up a total of 124mb. That’s about 3 pictures per week.

The busiest day of the year was December 7th with 339 views. The most popular post that day was Veel foto’s + eekhoornjacht met gevolgen….

Where did they come from?

The top referring sites in 2010 were allesamerika.nl, amerikabelgen.com, canadabb.org, bagelsenspekkoek.blogspot.com, and bloglines.com.

Some visitors came searching, mostly for roots2wings, belgische familie in canada, roots2wings van hout, canada, and erwin elke roots wings cabnada.

Attractions in 2010

These are the posts and pages that got the most views in 2010.

1

Veel foto’s + eekhoornjacht met gevolgen… December 2010
14 comments

2

Mijn favoriete bloggers October 2009

3

We hebben het huis! October 2010
29 comments

4

About us… October 2009
2 comments

5

Onze tijdlijn October 2009
9 comments

20 thoughts on “2010 in review

  1. Hoi!
    Een tijdje geleden heb ik dat ook eens gedaan nadat ik zag dat mijn blog enorm veel werd bezocht en het was verrassend wat ik voor een antwoorden kreeg. Hele persoonlijke mails van mensen die ik in de verste verte niet kende, maar die met plezier het blog lezen.
    Ook wij kennen elkaar niet persoonlijk, maar zijn verbonden door het feit dat we allebei in 2010 de stap naar Canada maakten.
    Het is leuk om elkaars ervaringen te lezen en ideeën uit te wisselen. Daarvoor hoef je elkaar niet persé goed of persoonlijk te kennen.
    Veel blogplezier in 2011! Ik blijf in elk geval lezen!

    Groetjes uit de country!
    Claudia

  2. Hey grappig dat er zoveel bezoekers via mijn blogupdate site naar je toe komen:-) Ik heb ook veel bezoekers maar weinig reacties.
    Gelukkig Nieuwjaar:-)

  3. Hier een redelijk vaste meelezer die wel eens reageerd. De liefde voor Canada hebben wij ook. We hebben in 2004 een campereis van 3 weken door Quebec gemaakt.
    Ik volg je blog sinds dat wij in Amerika gewoond hebben.
    Een heel mooi 2011!
    Groetjes, Bianca

      • We missen Amerika zeker, maar geniet nu enorm van vrienden en familie om me heen. We hebben plannen genoeg nu het geld nog;) In 2013 zijn we 12 en een half jaar getrouwd we hopen dat een camperreis te kunnen maken….

  4. Hallo Elke,
    ik kom hier af en toe eens meelezen, laat niet veel een reactie achter, omdat er zodanig veel leuke blogs zijn die ik volg en ik anders in tijdsgebrek kom 😉
    Ik volg je al van toen jullie probeerden naar Amerika te verhuizen. Ben blij voor jullie dat het nu eindelijk gelukt is om naar Canada te emigreren. Veel succes nog en het allerbeste voor 2011!

    • Dat is een verrassing, Ilse! Jullie genieten volop van jullie lezen in het zonnige California, en Lily is al een grote meid geworden! Time flies…
      Bedankt voor je reactie!

  5. Anoniem normaal gezien niet. Volg al geruime tijd ook het verhaal op een forum en kom dus elke maand een keer of 2 hier de blogs lezen. Vind het nog steeds moedig dat jullie de stap hebben gezet en als ik zie hoe goed jullie het doen en hoe gelukkig jullie zijn, dan kan een mens er alleen maar jaloers van worden. Echter staat mijn job niet meer op de list en ben ik blijkbaar de enige van het gezin die België wil verlaten :-). Hopelijk blijven we hier regelmatig nieuwe dingen lezen. Vraag me ook af hoe Erwin het doet op zijn nieuwe job. Of het hem bevalt daar bij Deloitte.

    • Het bevalt hem heel erg in zijn nieuwe job! De sfeer onderling tussen de collega’s is een groot contrast met de voorgaande jaren bij zijn vorige werkgever. Ze geven hem duidelijk heel wat ruimte, betrekken hem ondertussen bij vanalles en nog wat waar hij expertise in heeft (en wat aanvankelijk niet tot zijn eigenlijke job behoorde),… Hij ziet het daar dus goed zitten.
      Hij heeft na 3 weken wel extra taken gevraagd, omdat hij zich anders zou zitten vervelen. 😉

  6. Hallo Elke,

    Ik lees ook al een tijdje je blog mee, het was heel interessant om jullie overgang te zien van België naar Canada. In zekere zin heeft je blog mijn vriendin (misschien ken je haar op Canada Bulletin Board, onder naam van zoetekoeksdozeke) en mij warm gemaakt om de stap ook te wagen. Ons dossier (skilled worker visum) is sinds eind oktober ingediend door Buysse Immigration. We zitten nu dus min of meer in dezelfde situatie als jullie vorig jaar.

    Het is in elk geval heel bemoedigend te zien dat jullie toch op vrije korte duur zijn kunnen verhuizen, en dat het jullie ondanks de grote stap zo goed gaat.

    Wij plannen om (hopelijk) in het najaar van 2010 naar Vancouver te verhuizen.

    Groeten,
    Jelger

    • He, wat leuk zeg, dat ik een beetje kriebels heb kunnen bezorgen aan jullie! En ja, je vriendin haar naam komt me bekend voor!
      Skilled Worker gaat ondertussen een pak sneller dan enkele jaren geleden. Dus als je aanvraag ingediend is, zal je waarschijnlijk nog wel dit jaar kunnen verhuizen!
      Verken heel goed waar je wilt wonen! Tracht nu al zoveel mogelijk contacten te leggen met locals, eventueel via Linkedin, met mensen die hetzelfde beroep hebben als jullie bijvoorbeeld. Zo krijg je een zicht op waar je misschien toch beter wel of niet naartoe kan trekken.
      Veel succes nog met de rest van je procedure!!! En bedankt voor je reactie hier! Weer een anoniempje minder. 🙂

      • Bedankt voor de tips! Goed om horen dat de verwerking van onze aanvraag vlot zal verlopen.
        Onze zinnen zijn alleszins gezet op Vancouver (GVA), dus qua locatie zoeken we niet meer.
        Wat mijn beroep betreft (advocaat), zal ik dat moeilijk verder kunnen doen in Canada, maar dat wist ik van in het begin en ik heb er geen enkel probleem mee.
        Contacten trachten we nu al te leggen via familie en vrienden in België (blijkbaar hebben veel Belgen een familielid of kennis in Canada)
        Ook voor jullie veel succes in het verder opbouwen van je nieuwe leven. Misschien komen we jullie op een reis nog wel eens tegen 🙂 (we willen heel wat meer van Canada zien dan Vancouver)
        Groeten,
        Jelger

  7. Ook hier een ‘anonieme’ lezer. Ik heb je berichten over emigratie op het Alles Amerika forum altijd gevolgd en vind het geweldig dat jullie nu daadwerkelijk geëmigreerd zijn. Weliswaar niet naar Amerika maar Canada is ook een geweldig land (1x geweest in het oosten).
    Ik hoop zelf ooit naar Amerika te kunnen emigreren dus vind het erg leuk om te lezen over mensen die die stap al gemaakt hebben.
    Ik wens jullie heel veel geluk en succes in Canada!

  8. Hoi Elke, ook wij wensen jullie een schitterend 2011 toe!!! Vooral veel plezier en geluk in Canada…

    Ook ons waren die kleine dingen in Amerika ons zo dierbaar : iedereen die je vriendelijk ‘goeiedag’ toewenst, iemand die je een complimentje geeft, de positieve ingesteldheid, de openheid enz… Dat mis ik hier in Zwitserland soms wel 😦 Maak er maar een lijstje van, het geeft je zeker moed als je eens een sombere dag hebt!!!

    En proficiat met je blog! Ook ik blijf hem met plezier volgen…

    Groetjes,

  9. Ik lees vaak de blog maar laat ook niet veel berichtjes achter. Ik vind het leuk om te lezen hoe het andere emigranten vergaat (zowel in de VS als Canada) en wat jullie ervaringen zijn.
    Gelukkig Nieuw Jaar.

    Sue in Orlando, FL USA

    • Ha, Sue! Ik volg jou ook al van toen je naar de VS trok! Eerst naar het zonnige California, en dan naar het zonnige Florida! Nog een succesvol jaar gewenst! (met heel veel verkopen/verhuren!)

  10. Hoi; wat een leuk idee zeg! Ons Canadablog heeft rond de 100 visitors per dag, maar geen idee wie dat zijn… Wie weet ‘pik’ ik de tekst 😉

    Wij hebben gemeen dat we ook, weliswaar vanuit NL, geemigreerd zijn naar Canada, na een lange skilled workers procedure van bijna 3 jaar moeten wachten. We wonen nu bijna een half jaar in Salmon Arm, BC en willen verhuizen naar Greater Vancouver of Victoria (meer job opportunities).

    Hartstikke leuk jullie blog te lezen,
    veel plezier, en het beste in gezondheid en geluk in 2011!
    Chantal (tocanada.web-log.nl)

    • Chantal en Suzane, ik volg ook met veel plezier jullie blog! En ik wens voor jullie beide snel een leuke job, in een omgeving waar jullie je volop verder kunnen ontplooien!

Geef een reactie

