Fotoblog!

(EDIT: Telkens ik een aantal foto’s tracht te plaatsen, begint het te spoken in mijn tekst! Ik plaats de foto’s afwisselend links en rechts van het midden, plaats ‘harde returns’, maar toch flipt mijn tekst overal tussen de foto’s door, waardoor onderschriften bovenschriften worden -natuurlijk bij ook nog eens de foute foto.
Geen idee hoe ik dit moet vermijden.
Ik heb de indruk dat het helpt als ik de foto’s niet verklein maar gewoon op ware grootte plaats, en ook dat ik het gewoon links plaats allemaal. Dus een leuke opmaak wordt het zo niet, maar de tekst staat dan tenminste daar waar hij moet staan.
Als er hier nog lezers zijn die wordpress gebruiken en weten hoe ik dit netjes op kan lossen: tips zijn welkom!
En kunnen jullie het me laten weten als een dergelijke blogpost zoals vandaag ontzettend lang zou duren voor jullie om op te laden? Want het is de bedoeling dat je kan genieten van de foto’s (direct, niet na een nachtje downloaden!)

En we beginnen het jaar met goede voornemens, hahaha: een blog dat draait rond foto’s.
We starten nog voor kerstmis!

Op 17 december schreef ik dat ik de kerstboom gezet had in ons nieuwe huis, en dat ik zo’n net gekocht had met lichtjes. Geen gedoe meer met draden die in elkaar verstrikt geraken, je drapeert het net gewoon over je boom. De verpakking zag er zo uit:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 En dit is het eindresultaat:

 

Maar de echte test volgt natuurlijk later op het jaar: gaat het net nu in de war zitten? Come and see in December 2011.

Op 22 december meldde ik dat we duidelijke bewijzen hadden over de aanwezigheid van een raccoon in onze tuin. Hier zie je de voetsporen (pootsporen?) die van de tuinafscheiding tot aan het vogelhuisje komen lopen:

En dit is een close up van zo’n poot. Let op de klauwen!!!

Ook gisterenochtend werd duidelijk dat er iemand zich tegoed had gedaan aan de vogelzaadjes. En het moge duidelijk zijn dat het geen vogels waren, want:
a) dit is ’s nachts gebeurd
b) het voederhuisje hing met een metalen lus helemaal over een boomtak heen (en de metalen lus is nog compleet en de tak ook, dus het is er gewoon ‘afgehaakt’!)
Dusza inspecteert hier het voederhuisje dat op de grond ligt en open gebroken is:

“Alle zaadjes zijn opgepeuzeld! Wie doet dat nou, baasje?”

Verder hebben we ook beslist om de keuken een beetje te reorganiseren. Er stond een ‘eiland’ (geen kookeiland, maar eentje met 3 kastjes) in de keuken, en het was verplaatsbaar. Vaak zie je in Canada dat men de vloer gewoon tot tegen de keukenkasten legt. Waarom, ik zou het niet weten. Gemakzucht? Geldbesparing? In ieder geval zit je dan nadien met de gebakken peren als je ooit een nieuwe keuken wilt of zo, moet je gelijk nieuwe vloer leggen! Gelukkig is dat hier niet het geval. En Erwin had al een aantal keren geopperd om dat keukenblok/eiland te verplaatsen naar het midden. Zelf dacht ik dat ik dan te weinig plaats ging hebben. Maar mijn keuken bleek (nog) groter dan ik dacht, hahaha!

Zo stond het eerst:

(het kastje is gewoon even wit als de rest van de keuken, want gemaakt uit hetzelfde materiaal. ’t Is mijn opname die het een ‘gelige’ glans geeft)
Je hebt dan een vrij groot maar leeg ‘middenplein’ in de u-vormige keuken.

 En nu staat het zo, en dat is veel leuker!

Terwijl we dan toch bezig zijn met foto’s, dit is onze eethoek met daarachter de family room. (er staat nog een beige zetel achter de kerstboom)

Rechts zie je dat bruine lage poortje. Neen, we hebben geen peutertje meer in huis, maar we hebben wel een Dusza! Als iemand aanbelt, dan vliegt zij naar de voordeur. We hebben hier echter geen hall, zoals dat in België wel gebruikelijk is, met als gevolg dat ze dus pal voor de bezoekers hun neus staat. En zij die Dusza kennen, weten hoe intimiderend zij kan grommen en blaffen. De mensen durfden hier dus geen voet binnen zetten. Vandaar het poortje. Zo kunnen we de mensen eerst rustig binnen laten komen vooraleer Dusza hun met huid en haar gaat verslinden. 😉

 Gisteren had ik aan de achterkant van het huis nog een mooi zicht op het zonnetje dat een poging deed om door de wolken te komen piepen:

(dat is het huis van onze achterburen)

 En ter afronding nog wat foto’s uit ons tuintje:

Neen, de vogels zijn hier niet beduidend dikker dan in België, ze zetten volgens mij gewoon hun veren wat dikker om beter geïsoleerd te zijn tegen het koude weer.

De nacht van maandag op dinsdag had het een beetje gesneeuwd, en Dusza moet dan natuurlijk gaan rollebollen in de sneeuw:

“Voila, nu ben ik klaar, laat me maar binnen.”

11 thoughts on “Fotoblog!

  1. Jullie hebben een heerlijk huis hoor, harstikke mooie keuken ook.
    Ik heb ook zo’n net met lichtjes gekocht voor volgend jaar voor een van onze bomen voor het huis.

  2. Leuk, zo’n fotoblog! Jullie huis is ook alweer zo keurig. Ik merk wel aan het laten slingeren van van alles en nog wat, dat alle drie de kinderen thuis zijn!

  3. Een foto zegt zoveel meer dan woorden (soms) !
    Geen problemen met het lezen/bekijken gehad.
    Jullie hond lijkt op een Tibetaanse Terriër, maar ikzelf twijfel toch nog 🙂
    Leuk net trouwens, op de foto zie je dat niet.
    Groetjes,

    Hilde en co

    • Beide zijn ze langharige herders. De onze is een Polski Owczarek Nizinny, ook wel Pon of Nizinny genoemd. Of in het Engels Polish Lowland Sheepdog. Heel leuk ras! 😉 Zijn een beetje groter dan de Tibetanen.

  4. Wat leuk zo’n foto blog. Krijg gelijk een goede indruk van je huis. Gezellig ingericht hoor en inderdaad is de keuken zo veel praktischer en leuker. Je bent trouwens echt snel op orde hoor.

    • Sally, dat is een opmerking die ik wel vaker krijg, over de orde in mijn huis. Zeker nu, zo snel na de verhuis. Maar voor mij is dat een noodzaak. Ik ben zelf eigenlijk een chaoot, dus het is noodzakelijk dat alles rondom mij zijn plaats heeft, want anders lopen de dingen helemaal in het honderd. (maar kom niet kijken als ik met iets bezig ben! )

  5. Je keuken lijkt inderdaad ruimer en practischer! Mooi!

    Een tip voor de kerstlichtjes : draai de lichtjes steeds rond een stuk stevig carton (rechthoekig geknipt) als je ze opruimt (ik weet niet of dat met dat net zal lukken)… Heb nooit last gehad met mijn kerstverlichting (Heb de tip ook jaren geleden van iemand gekregen)…

    Groetjes,

    • Oh, dat probeerde ik ook wel hoor! Maar ik denk dat wij gewoon een te grote boom hadden, en dat die string veel te lang was. In ieder geval, vooraleer de lichtjes in de boom hingen, zaten de dingen danig in de war. Ben benieuwd hoe het met het opruimen van het net gaat. Daar ga ik straks aan beginnen.

  6. kei en kei leuk al die foto’s en verhalen erbij!
    En inderdaad wat is het allemaal netjes!!! Ongelooflijk! Daarom kan ik nooit binnen foto’s maken vanwege het chaos :-)))
    Heb genoten! Fijne dag!

Geef een reactie

