Sneeuw!

Gisterenavond nog even naar de weersvoorspelling gekeken alvorens te gaan slapen:
tijdens de nacht ‘scattered flurries’ en ‘snow: less than 1 cm’
voor de middag nog wat scatterd flurries (een sporadisch buitje) met minder dan 3 cm sneeuw, en voor de rest van de dag geen sneeuw meer.
Toch werd ik deze ochtend wakker van… een buurman die sneeuw aan ’t ruimen was. Dus snel even door het raam gaan piepen… WAT?! Bedoelen ze met ‘less than 1cm’ dat dat per uur valt i.p.v. tijdens de ganse nacht? Er lag dus een pak sneeuw!
Ik was direct klaarwakker, sprong in mijn kleren en hupsakee naarย  beneden! Geen betere workout dan sneeuw gaan ruimen. Zeker als je lekker uitgeslapen bent en niet snel met je auto weg moet om te gaan werken of om je kind naar school te brengen. ๐Ÿ™‚
Erwin volgde me op de voeten. Dat werd zijn eerste keer sneeuw ruimen in Canada.
Maar terwijl we bezig waren, ging het plots weer erg sneeuwen. Wat foto’s om een idee te krijgen:

Het voederhuisje voor de vogels, aan onze achterdeur.


En zo gingen we aan de slag…

Enkele sfeerbeelden uit de tuin:

ย 

Maar uiteindelijk kregen we alles wel redelijk sneeuwvrij en leverde de zon ook weer leuke beelden op (waar ik zo van kan genieten!):

Deze voormiddag heb ik ook kennis gemaakt met Steve, onze buurman. Vriendelijke man. Ik opperde ons idee om eind januari de buren eens uit te nodigen voor een hapje en een drankje, kwestie van elkaar eens te leren kennen. En dat vond hij een heel goed idee! Blijkbaar deden ze dat vroeger ook bij zijn ouders in de buurt, maar nemen mensen daar tegenwoordig de tijd niet meer voor, zei hij. Hij zou in ieder geval komen!

Toen ik de tweede keer sneeuw stond te ruimen, kwam de andere buurman thuis en hij ploegde zich onmiddellijk een weg door de berg sneeuw tussen onze twee tuinen, om ook kennis te komen maken. Zijn naam is Mike. Hij woont hier al 9 jaar, sinds deze huizen gebouwd werden. Blijkbaar zijn er nu op korte tijd in 3 woningen nieuwe mensen getrokken, maar ook de anderen kent hij niet bij naam. Enkel 1 buurman omdat zijn kinderen ook naar de French Immersion school hier even verder gaan. En hij vond het dus ook een geweldig idee om eens zo’n kennismaking te organiseren. Dat is dus wat Elke gaat doen… (en ik ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk op af gaan komen..)

13 thoughts on “Sneeuw!

  1. Welkom in snow world.. Als het goed is krijgen jullie nog veel meer sneeuw dan wij. Dit laagje stelt nog niet zoveel voor hoor. Een echt workout wordt het pas als er 3 foot valt hahah..
    maar het ziet er zo mooi uit vind ik als eht net gesneeuwt heeft. als al die sneeuw nog op de bomen ligt is zo sprookjes achtig.

    Goed idee zo’n kennis making.

    gr petra

  2. Ziet er latijd wel sprookjesachtig uit die sneeuw. Lekker klusje om dat weg te scheppen. Ben benieuwd hoe die buurt-kenismaking verloopt

  3. Vandaag merkte ik al een keer op hoe verschillende het weer hier kan zijn, terwijl jullie maar een uurtje van ons vandaan wonen.
    Wij scheppen inmiddels al heel wat weken sneeuw hier en zijn er nog steeds content mee. Je kunt er wel over mopperen, maar je kunt ook proberen het beste ervan te maken!
    Leuk om jullie straat te zien en de sneeuwfoto’s.
    Geniet maar lekker verder en schep ze!
    groetjes,
    Claudia

  4. Leuk idee, zo’n kennismaking. Mijn ervaring is, dat er altijd heel enthousiast op zulk soort dingen wordt gereageerd. Ik denk niet, dat Canadezen daar anders in zijn, dan Amerikanen, als ik mijn broer zo hoor. Veel plezier alvast!

  5. De winterse (sneeuw)taferelen zijn voorlopig uit ons straatbeeld. Deze ochtend wel gevaarlijk ijzig op de weg. Op dit moment schijnt zelfs het zonnetje op mijn gezicht.
    Leuke foto’s met duidelijk zicht op je plaatselijke omgeving.
    Groetjes,

    Hilde en co

  6. Wow dat is nog meer sneeuw dan bij ons hier! Goed dat je de buren uit gaat nodigen, het is toch wel een fijn gevoel te weten wie er naast je wonen.

  7. Ik loop altijd te glimlachen als ik sneeuw zie. Sneeuw maakt me gewoon gelukkig.
    Jammer dat ik op de verkeerde plaats woon ๐Ÿ™‚

    Da’s een mooi initiatief zo’n ‘kennismakings-get-together’.
    Ik hoop dat het geapprecieerd wordt door de buurt en er wat mensen op afkomen!

    Groetjes,

    Dimi

    • Theoretisch gezien heeft het nog gesneeuwd. Maar het waren maar wat pietluttige kleine vlokjes, niets van belang. Men verwacht pas terug sneeuw in het weekend, en door de vriestemperaturen blijft alles wel liggen natuurlijk.

  8. Gaaf hoor die sneeuw , eigenlijk heb ik ook wel zin in een paar sneeuwdagen, al was het maar zodat de honden lekker buiten in de sneeuw kunnen spelen, misschien eind komende week hebben we een heel klein kansje.
    Wat leuk die kennismaking met je buren !

  9. Zeker doen!! Wij hebben het ook in Amerika gedaan en dat heeft iedereen echt geapprecieerd. Wel, wilden ze allen meteen het hele huis zien… (onder het mom van : your house looks so European, can we have a look around?) Misschien is dat ook zo in Canada?

    In Zwitserland deden we het niet vermits we enkele verhalen hoorden die vrij negatief waren uitgevallen. Maar nu we de buren wat beter kennen, zijn ze allen toch al wel op de koffie geweest…

    Veel plezier met het organiseren! Je kan gerust vragen dat iedereen wat meebrengt, dat doen ze met plezier!!!

    Groetjes,

Geef een reactie

