Zottigheid

Vandaag exact 20 jaar geleden zagen Erwin en ik elkaar voor de eerste keer. En wat ging het toen snel… Zo snel, dat ik me voorgenomen had om dit nooit aan onze kinderen te vertellen. Want als ouders sta je niet om zoveel zottigheid te springen, hahaha.
(maar aangezien zoonlief dit blog toch niet leest… 😉 )

In die tijd woonde ik op een appartement in het hartje van Antwerpen, dicht bij mijn werk. Erwin woonde in Limburg, waar hij toen werkte. Aanvankelijk zagen we elkaar in het weekend, en door de week kwam hij ‘s avonds wel eens over-en-weer naar Antwerpen.
Meer en meer van zijn kleren kwamen in mijn kleerkast terecht, en binnen de drie maanden woonden we samen. Meer nog: Erwin had ondertussen een baanaanbod bij een klant in Oost-Vlaanderen gekregen , en hij wou die job aannemen op voorwaarde dat ik mee zou verhuizen. Ik, ik was eigenlijk echt uitgekeken op mijn job, en zag die verandering van omgeving wel zitten! Dus beiden lieten we onze job achter ons, we kochten voor ettelijke honderdduizenden frankskes meubels (een paar tienduizend euro) en trokken naar Oost-Vlaanderen. Eigenlijk hadden we al direct willen trouwen, maar “voor het goed fatsoen” hebben we daar mee gewacht tot in de daaropvolgende zomer.

Vanaf dat 1 dat ik Erwin ontmoet heb, heb ik direct gezegd “Ik heb mijn toekomstige echtgenoot ontmoet”. En nu, 20 jaar later, ben ik nog steeds heel blij dat ik hem toen ontmoet heb!
Die 20 jaar zijn alles behalve saai geweest, en we hebben in de ogen van velen waarschijnlijk nog heel vaak zotte toeren uitgehaald. Op die 20 jaar tijd hebben we maar liefst op 8 plaatsen gewoon!!! Maar wij, wij zijn nog steeds heel gelukkig samen. En wie had toen kunnen denken dat we dat 20 jaar later zouden vieren in Canada?!

Schatje, op naar de volgende 20 jaar samen!

18 thoughts on “Zottigheid

  1. ontzettend leuk om te lezen! Gefeliciteerd met jullie jubileum.
    Geloof qua zottigheid en levenservaring lijken we wel wat op elkaar. Wij zijn dan weliswaar niet zo gauw gaan hokken, maar veel samen verhuisd en “rare” dingen gedaan!
    We toasten vanavond op jullie jubileum!

    Gr Claudia

    p.s: en tuurlijk moet jij gauw die nieuwe tuinmeubelen komen uitproberen!

  2. Elke en Erwin,
    Van harte gefeliciteerd met jullie 20-jarig jubileum. Dat jullie nog maar lang gelukkig met elkaar mogen zijn en nog vaak ‘zotte’ dingen zult uithalen!

  3. Gefeliciteerd met jullie twintig jaar samen zijn! Wij hebben dus iets gemeen, want voor Rick en mij was het ook liefde op het eerste gezicht. Wij zijn ietsje langer samen, maar ik ken het gevoel geen dag spijt te hebben gehad van je “snelle” keuze. Nog vele gezonde jaren samen gewenst!

  4. Ook wij zijn dit jaar 20 jaar gehuwd (25/05 as). Soms lijken we wel ‘anciens’, want hoeveel lees/hoor je wel niet over scheidingen, nieuwe samengestelde gezinnen, … Een ietswat late proficiat met jullie porseleinen bruiloft !
    Groetjes,

    Hilde en co

    • Hilde, alvast proficiat met jullie 20-jarige huwelijk. Maar voor die viering moeten wij nog een jaartje langer wachten. We wonen dus al wel bijna 20 jaar samen, maar waren nog niet getrouwd. 😉

  5. Gefeliciteerd, Elke en Erwin! Ik wens jullie nog heel veel mooie en zotte jaren in Canada!

  6. Wat ontzettend leuk om te lezen! Van harte met jullie anniversary:-)! Wie weet waar jullie over twintig jaar zullen zitten:-)

  7. Van harte gefeliciteerd met jullie 20 jaar samenzijn! Soms weet je direct of het goed zit of niet. Bij jullie duidelijk wel!

  8. Ha ha wat leuk, het lijkt Hans en mij wel, toen we bij de makelaar zaten om samen ons huis te kopen in NL toen (ik moest een zakelijk telefoontje doen) en Hans moest mijn doopnamen opgeven aan de makelaar + geboortedatum moest hij het antwoord schuldig blijven, zolang kenden we elkaar nog niet. Je had het gezicht van die beste man moeten zien, geweldig ! Dit is ons 6e huis in 10 jaar ongeveer 😉
    Nog heel veel gelukkige jaren gewenst ! maar dat zit zeker wel goed tussen jullie “zotten” ha ha

  9. Gefeliciteerd Elke en Erwin!

    Ha, nog meer van die zotten hier. Albert heeft na onze eerste ontmoeting nog twee nachten in zijn eigen huis geslapen. Ging niet anders met zijn werk 😉 De rest was hij bij mij. En zeven maanden na onze eerste ontmoeting zijn we getrouwd, al weer tien jaar geleden nu.

    Wat goed is, komt snel!

Geef een reactie

