Update

Oh hemeltje, het is al meer dan een maand geleden dat ik nog iets gepost heb… Gelukkig zien jullie het schaamrood op mijn wangen niet. Of misschien zijn mijn wangen wel zo rood omwille van de hitte? We zijn hier namelijk met een smak overgegaan naar de zomer, met temperaturen in de 20 graden, soms zelfs in de 30 graden. En aangezien het vannacht niet koeler wordt dan 21 graden hebben we de airco maar aangezet vanavond. Voor de 1ste keer.

Het lijkt wel of de tijd hier in Canada nog sneller vooruit gaat dan in Belgie. We wonen hier ondertussen al ruim 9 maanden, en we zijn nog altijd heel blij dat we deze stap gezet hebben. Erwin laat zelfs regelmatig horen dat hij spijt heeft dit al niet enkele jaren eerder te hebben gedaan. Maar ach, daar treur ik niet om. Dario heeft ondertussen een heel goede basisvorming gekregen tijdens zijn humaniorajaren in Belgie, en dat wordt hier nu aangevuld met nog 2 jaar het Canadese high school systeem, en ik denk dat hij zo een waardevolle mix aan ervaringen opgedaan heeft.
Ja, ik weet dat die laatste jaren in Belgie niet de makkelijkste waren voor ons. Maar die ervaring maakt dan weer dat we nu des te dankbaarder zijn om hier te zitten.
We verbazen ons nog elke paar dagen over hoe groen onze omgeving is. Het voelt helemaal niet aan als een stad van 180.000 inwoners. Zelf leven we helemaal aan de buitenkant van de stad. Op 400 meter van ons huis beginnen de weilanden en de heuvels. Ik vind het een plezier om over Dundas naar huis te rijden.
Voor diegenen die Google Earth hebben: ons huis staat op 43°27’08.57”N en 79°45’09.49”W.
Als je dan uitzoemt, dan zie je hoe dicht we bij het groen zitten!

De afgelopen maand zijn er hier geen spectaculaire dingen gebeurd. Of tenminste niets wat me zo onmiddellijk te binnen schiet.
‘k Heb een nieuwe laptop, vorige was versleten. Erwin beetje gefrustreerd omdat ik zo’n klein eenvoudig iets verkies. In fel contrast tot zijn cadeautje voor zijn 50ste verjaardag: een Apple Macintosh met wat toeters en bellen. Hij droomde daar al zo lang van, dus hij werd met plezier 50. 😉 En toen ik in de winkel dat ding ging kopen, schrok ik me een ongeluk. Neen, niet van de prijs, die kende ik vooraf al. Maar wat is dat groooot! Veel te groot voor mij dus, ik verkies een 17″laptopje. Heel handig.

We genieten ook al enkele dagen van het nieuwe gebouwde deck aan ons huis. Er lag hier een terras, maar dat was duidelijk door een beginnend hobbyist aangelegd. Schots en scheef. En we zagen liever een houten deck (terras dat wat hoger ligt dan het gras, in ons geval 2 tredes). We hebben het om een boom heen gebouwd, want die vonden we zo mooi dus die moest blijven staan.
Morgen starten de werken in het salon: we gaan daar overal spots laten steken, en nog een stukje muur bij zetten zodat je van de inkom niet direct in de living staat. Dan nog een nieuw likje verf op die muren, en begin juli hopen we dan dat ons salon toekomt.

Dario is bezig met de laatste 2 weken school. Dan volgen de examens, en op 28 juni ligt hij zijn laatste examen af (Filosofie). Aanvankelijk had hij de intentie om einde juni naar Belgie te gaan, om zijn vrienden terug te bezoeken en samen met hen naar Graspop te gaan. Maar de examen vielen laat, te laat voor Graspop. Misschien dus iets voor volgend jaar.

4 thoughts on “Update

  1. Gelukkig!!!! Je bent er weer!
    Heb oprecht je berichtjes gemist en als je denkt dat je niks meemaakt, ook dat vinden we interessant om te lezen en anders ook een paar leuke foto’s.
    Een MacBook kan volgens mij ook kleiner, wij zijn er allemaal verslingerd aan!!!
    Tot gauw!
    Gr. Claudia

  2. Jullie hebben toch echt een goede stap genomen, zo goed als iedereen het daar naar zijn zin heeft. Ik ben zelf trouwens ook wel van de laptops in plaats van grote computers;-)

  3. leuk weer wat te lezen. Fijn dat alles zo goed gaat en jullie nog steeds achter de genomen stap staan. En net wat Claudia schrijft gewoon huis- en tuin blogjes zijn ook interessant hoor. Blijft toch een ander land, andere omgeving en avontuur. Plus foto’s zijn ook altijd leuk -_-

  4. Leuk weer wat van je te horen. Heerlijk dat het nu van dat zomerse weer bij jullie is. Voor Dario veel succes met zijn laatste examens, jammer dat deze zo laat zijn waardoor hij niet naar België, naar Graspop, kan.

Geef een reactie

