(gewoon even stoom blazen)

Amai,
vandaag maar liefst 2 blogjes.

Wil je iets neutraals lezen, lees dan mijn vogeltjesblog hier onderaan.

Wil je mijn gezeur lezen, lees dan dit.

Aaaaaah! Even stoom af komen blazen!

Aangezien onze dogsitter een jobaanbod gekregen heeft waar ze heel graag op in ging, moeten we onze vakantieplannen een beetje moeten omgooien. We gaan dus wat daguitstappen doen, maar om een echt vakantie gevoel te hebben zouden we toch ook wel graag eens een nachtje (of twee) op hotel gaan.

Kingston blijkt een mooie omgeving te zijn, met de universiteit, Fort Henry, het Rideau Canal en zo. En Dario wil Queen’s University in Kingston eens bekijken. Dus het leek ons een goed idee om die kant uit te gaan.

Maar wat is er onderweg nog te bekijken? Wat is de moeite, en wat niet? Wat die vragen betreft ben ik de afgelopen jaren ontzettend erg verwend geweest via de Alles Amerika website, waar je dus
meer dan 100 routes kan vinden, routekaartjes, reisverslagen, tips voor uitstappen, accomodatie, eten, … Je noemt het, en je kan het er vinden. Maar niemand heeft ooit een Alles Canada gemaakt. Dus moet je van scratch gebinnen. En dan kan je wel reisverslagen vinden a la “Op dag x waren we van Ottawa op weg naar Toronto, en hebben we een tussenstop in het historische Kingston
gemaakt.”
Of “Kingston was leuk om te bezoeken, met zijn fort. En ook de bootcruise
tussen de Thousand Islands was prachtig.”
That’s it. Niets meer. Niets minder (dat zou al moeilijk kunnen).

Vol goede moed ga je zelf aan de slag, maar dan bots je op het feit dat er heel wat plaatsen zijn waar je dus niet welkom bent met een hond. Na het contacteren van 4 cruisemaatschappijen hebben we dus besloten dat we dan maar geen cruise maken tussen die prachtige eilanden, aangezien we Dusza moeilijk in de auto kunnen laten zitten en zij niet welkom is op die boten.
(als iemand hier meeleest die een bootje heeft en ginder woont en die ons graag eens rond wil varen: je bent een godsgeschenk! I love you! Is een doosje lekker Leonidas pralines iets wat je aan kan zetten tot aktie?)

Er zijn wat interessante musea, maar ook niet te doen met Dusza.

Er zijn leuke parken en trails. Goed te doen met Dusza!. Maar dan hebben we die tweevoeter bij die dat niet vol kan houden vanwege de afwijking aan zijn knieen. Dus ook daar kunnen we ons niet echt gaan uitleven.

Bah, ik wil hier dus gewoon even stoom af blazen, nadat ik vandaag zowat 8 uur achter de pc
heb gezeten en dus echt nog niet kan zeggen wat we gaan doen. Negeer dit maar gewoon. Morgen is een nieuwe dag. En ga ik gewoon weer een volgende stadswandeling door Toronto voorbereiden. Dat gaat vlotter.

14 thoughts on “(gewoon even stoom blazen)

  1. Het zit ook niet mee zeg, als ik zelfs maar een roeibootje had en daar woonde zou ik jullie rondvaren:-) , heerlijk Leonidas pralines!

    • Doe je je fitness oefeningen nog? Want 4 man en een hond in een roeibootje… daar heb je spierballetjes voor nodig. Of je moet wel heel erg ‘desperate’ zijn voor pralinnekes. LOL

  2. Nou ik begrijp je volkomen! Ik zou ook flink balen (zeggen jullie dat ook in het Vlaams) als mijn hondenoppas het zo vlak van te voren laat afweten. Je kijkt er toch naar uit om er een paar dagen tussenuit te zijn met z’n drietjes, effe niet hoeven zorgen voor brokjes en uitlaatrondjes. Gewoon je ding doen.
    Duim dat jullie iets vinden. Ben bang dat ik jou met mijn geringe Canada-kennis weinig kan helpen, want wij roepen nou gelijk als we iets moeten weten over Canada of Amerika “gaan we Elke vragen”. Nu moeten we alleen nog voor jou een “al-wetende-Elke” vinden!!!
    Ik duim dat het goed komt!
    Gr. Claudia

  3. Tja, inderdaad, het is hier een heel stuk minder hondvriendelijk, dan in Europa. Petra in NC lukt het telkens wel om met de hondjes op vakantie te gaan, maar wij vinden het (vooral ook door de hitte in de auto, als hij ergens niet mag zijn) nog steeds makkelijker om Cosmo te “boarden”. Wij hebben een supergoede kennel bij onze dierenarts, waar ze dol op hem zijn en waar hij ook zo te zien graag heengaat. Het is jammer, als jullie Kingston niet te zien gaan krijgen, want Queens University alleen al is zeker de moeite waard (mijn beide broers hebben daar diploma’s van :)).

    • Ja, had ik al gevonden en ook via e-mail al doorgekregen. Staan voor de streken die we willen bezoeken eigenlijk alleen maar hotels op, en die zijn inderdaad niet zo moeilijk te vinden. Het zijn de parken en bezienswaardigheden waar het mis loopt… NC ligt nogal ver om in minder dan een week te bezoeken en er met de auto ook nog naartoe te rijden. Maar ooit komen we daar zeker eens kijken hoor! Zorgen jullie dus maar dat je die green card te pakken krijgt, en dan zorg ik voor de pralinnekes.

  4. Dat is balen zeg. Wat we vorig jaar gedaan hebben is Muddles meenemen, maar in Michigan voor haar een kennel uitgezocht van tevoren. Misschien is een doggie daycare ook wat, waar ze dan alleen overdag of een paar uur naartoe gaat, of wil je haar helemaal niet in een kennel hebben? Hopelijk vindt je wat!

    • Annemiek, dat is eigenlijk een super goed idee. Maar Dusza is een hond die echt op rust gesteld is, en dus heel nerveus wordt van veel honden om zich heen. Dus opvang waar meerdere honden aanwezig zijn (al zitten ze niet in haar kooi) is te enerverend voor haar.

  5. Ik had hetzelfde idee. Vrienden van ons hadden hun twee honden voor 2 weken in een hondenkennel gedaan hier in Peterborough en hebben geweldig genoten. Lekker los rennen heel de dag, zelfs snachts is er iemand die er blijft slapen. Kortom die honden hadden het prima naar hun zin.
    Ik denk toch dat je moet gaan kamperen ;), dat is echt dé oplossing of misschien een cottage huren voor een week ofzo? Trouwens het Rideau Canal is in Ottawa hoor.
    Veel succes met het zoeken van een oplossing.

    • Overnachting vinden was heel makkelijk. Maar ze mag niet mee naar Fort Henry, niet binnen in een bepaald park, niet mee op een boottocht naar de 1,000 Islands, niet mee op een trolley tocht in de omgeving, niet mee tijdens een bezoek aan een wijnboerderij…. Ze mag dus blijkbaar alleen maar met ons door de stad wandelen. niets meer.
      Tja, kan ik hier ook, hoef ik geen 6 uur voor in de auto te zitten.

Geef een reactie

