Unusual Things – Crawford Lake

Een tijd geleden kocht ik het boek “Top 100 Unusual Things to see in Ontario” van Ron Brown.

Enerzijds is het een leuk boek, want er staan dus allerlei bijzondere/onbekende/speciale/charmante/… plekjes in om te bezoeken. Maar ik begrijp niet dat er nergens een map van Ontario instaat waar de locaties op aangeduid staan. Want veel van die dingen liggen in godvergeten plaatsjes, dus hoe weet je nou of je “in de buurt” bent van iets als je ergens naartoe rijdt? Weet jij waar Ouimet ligt? Of Nicholson, Arkona of Warsaw? Zou toch handig zijn als je dat even met een nummertje op een kaart kan aangeduid zien!
En wat ik ook niet gegrijp: waarom schrijf je “Located beside Old Baseline Road between Highway 10 and Mississauga Road” of “55 km northeast of Peterborough, near highway 28” als je ook gewoon het exacte adres kan geven a la “2249 Northey’s Bay Road, Woodview”?
Daarnaast vond ik nog watfoute data, en verwisselde hij twee kerken met elkaar (gelukkig lagen ze maar
15km van elkaar verwijderd).
Waarmee ik niet wil zeggen dat het een slecht boek is, het is alleen maar slordig samengesteld. (soms denk ik dat ik zelf eens iets ga uitgeven, veel nauwkeuriger, met vermelding van de officiele benamingen van de bezienswaardigheden, de adressen, de webadressen, of er self guided tours beschikbaar zijn, enz.)

Maar soit, na uren en uren werk in de afgelopen twee weken heb ik nu alle 100 bestemmingen op de map van Ontario aangeduid, heb ik over al die dingen iets gelezen en hebben we op basis daarvan kunnen beslissen welke dingen we deze vakantie graag nog zouden bezoeken. Nu begint dus het echte werk: meer in detail opzoeken. Want ik wil meer weten dan dat wat je op de infoborden kan lezen.

Voor de Nederlanders met heimwee kan ik The Bayfield Windmill (aka Folmar windmill) aanraden, in Bayfield aan Lake Huron. Kijk nu zelf, dit zou toch zo Nederland kunnen zijn:

Zo las ik net over Point Pelee, aan Lake Erie in het zuidwesten van Ontario, hier zo’n 300 km vandaan. Dit is het ‘begin’ van Canada, het uiterste zuidelijkste punt. Dat an sich is natuurlijk leuk om te weten als je daar staat. Maar wat nog opmerkelijker is, is dat, als je hier staat, niet alleen heel de rest van Canada noordelijk van je ligt.
De vegetatie op dit schiereiland is typisch voor … de Carolinas. Je treft er zelfs cactusvijgen. Bijzonder, toch?
 (foto geleend van het internet)

Soms speel ik wel eens met de gedachten om een apart blog op te zetten voor al die toeristische uitstapjes…

Gisteren zijn we ’s avonds nog naar Lake Crawford hier in Milton gereden, om samen met Dusza een wandelingetje rond het meer te maken.
En nadat Claudia mij er eens attent op maakte dat je hier geen fotootjes van mij en mijn gezinsleden te zien krijgt, bij deze:

Erwin en ik hebben er van genoten, maar Dusza was stikkapot aan het einde van de wandeling, ze kon amper nog de berg op. Anderhalf uur laten huppelt ze dan al weer vrolijk kwispelend rond in huis hoor!

Dario zou aanvankelijk samen met het gezin van een vriend van hem van dinsdag tot vrijdag naar Dunchurch gaan, maar blijkbaar is de vader vandaag thuis gekomen met rugpijn, en vrezen ze dat ze die trip van 3,5 uur in de auto niet gaan maken deze week. We zullen wel zien… Wij zijn flexibel. Dat moet je hier wel met
sommige mensen, hahaha!

Oh ja, en vrijdag heeft Dario ook de TOEFL test afgelegd. Met 30 andere mensen, waarvan hij de jongste was. Het ging wel, volgens hem. Ben eens benieuwd naar zijn punten, want echt hard heeft hij er niet voor gewerkt, terwijl je speciale prep courses (stoomcursussen) kan volgen speciaal voor die test, en mensen maanden
oefenen en oefenen… Twee weken geduld nog…

Nog enkele sfeerbeelden van Crawford Lake gisteren:

4 thoughts on “Unusual Things – Crawford Lake

  1. leuk leuk leuk, eindelijk foto’s van jullie!
    Alles leuk natuurlijk hier! Maarre….als jullie willen, ik neem graag eens een kiekje van jullie viertjes……

    Fijne zondag!
    Claudia

  2. Die molen gaan we zeker bezoeken! En over zelf iets uitgeven, dat lijkt mij een prima idee. Hebben wij meteen een bruikbare gids 🙂

    Walter

  3. Toevallig weet ik waar de Ouimet (canyon) ligt en die is zeer de moeite waard!
    Maar alle gekheid op een stokje, ik vind het wel wat hebben als je na het lezen van een boekje nog steeds moet speuren naar een stukje Ontario dat kennelijk zeer de moeite waard is!
    Maar als jij een duidelijjke gids wilt uitbrengen moet je dat natuurlik doen!

  4. Leuke dingetjes om te zien. Ooit gaan we nog een keer terug, maar dan niet als het zo koud is!
    Niels zie ik hier ook nooit leren voor een test, en hij doet het wonderlijk genoeg toch goed.

Geef een reactie

