Elora Gorge

Dit was echt wel de week van de mislukte uitstapen. 😩 Nadat we dus eerder deze week al pech hadden dat er geen water in de watervallen zat, hadden we gisteren ook weer pech.
We reden naar Elora, een oud stadje. Best een gezellig stadje. Maar we verloren er een half uur door te zoeken naar een adres van het Information Centre terwijl we zowat alles huisnummers vonden in de straat behalve diegene die op het internet stond. Een bankdirecteur van de TD Bank -waar ik toevallig geld ging tappen- vroeg me of hij me nog ergens anders mee kon helpen, dus ik zei hem wat ik zocht. Die man is dus zelfs mee op straat gelopen om te gaan kijken en zo. Hoe vriendelijk! En hij verwees ons dan maar naar het Civic Centre. Daar vonden we ook wat brochures maar niet diegene die ik zocht.
Ondertussen was het bijna middag, dus besloten we maar te gaan eten bij Corck, dat zag er gezellig uit en er zat best wat volk op het terras. Nou, we hadden misschien dan toch maar beter dat pannenkoekenhuis even verderop gekozen, want we hebben hier maar liefst 1,5 uur gezeten! Neen, we namen geen 3-gangen menu: Dario had een Ceasar Salad, Erwin een wrap met kip en ik een ‘heirloom tomato salad with bocconcini’. Maar het duurde en duurde, en ik had ondertussen krampen van de honger. En toen brachten ze dit:

Jaja, ik kreeg maar liefst 5 schijfjes tomaat met een ietsie pietsie mozarella en 3 blaadjes basilicum. Even had ik nog de idee dat ze nog een schoteltje salade gingen komen brengen, maar neen, dat was ijdele hoop. Het was lekker, daar  niet van. Maar kan je zoiets nou een ‘salad’ noemen (het stond opgelijst bij de Ceasar Salad)? En zouden 5 schijfjes tomaat niet beter passen bij je voorgerechten ipv bij de salads? Mijn $9 salad was dus snel op, en zwaar teleurgesteld en eigenlijk best wel boos ben ik naar de overkant van de straat gegaan om bij de bakker (die tevens ‘spychic reader’ bleek te zijn) 2 croissants te gaan kopen en die ostentatief  en smaakvol op te eten. Ik had samen met mijn tafelgenoten gedaan met eten.

Toen wandelden we naar het park, want op een plannetje hadden we gezien dat je van daaruit ook zicht had op de waterval. Park bleek midden in een opknapbeurt te zitten, waardoor we ons een weg moesten banen door vochtige kleihopen die aan onze schoenen bleven plakken, om dan tot de constatering te komen dat de doorgang naar het uitkijkpunt afgesloten was. Pech nr. 2.
Ok, terug naar de modder en op naar het volgende. We konden die waterval namelijk, volgens de folders en het internet, ook heel erg goed bekijken vanaf de Elora Mill Inn. Zo gezegd zo gedaan, we wandelen tot daar en zien dit:
Alles hermetisch afgesloten wegens restauratie van deze historische molen… Pech nummer 3 dus.

We besloten dus maar de auto te nemen, en naar het Elora Gorge Conservation Park te rijden. Daar hebben we nog een leuke wandeling gemaakt, maar eigenlijk was ze ook het inkomgeld niet waard. Want… je kan niet eens tot aan de buurt van de waterval wandelen. De Tooth of Time was ook niet te bereiken van daar uit. Er stond ook weer heel weinig water in de rivier dus een ‘woeste’ rivier zagen we niet echt stromen. Wel enkele mooie plaatjes van wat we zagen:
De half droge rivier:



In het dorpje zelf:

Pech nr. 4: ik heb mijn voet, die ik een maand of 2 geleden omgeslagen heb en die nog steeds niet helemaal genezen is, weer omgeslagen. Tranen in mijn ogen, maar achteraf viel het wel mee, het is momenteel niet blauw.

Na de wandeling door de gorge besloten we dan nog even langs een oude brug te rijden die men jaren geleden heeft willen vervangen door een moderner exemplaar, maar waar de bewoners toen protest hebben tegen aangetekend met als gevolg dat de brug herbouwd is naar het oude model. Ik had op  het internet een adres gevonden… en toen bracht de gps ons tot bij de brug die je hier boven op de foto kon zien. Maar wat was het dus niet. Dus ergens op het internet zijn 2 bruggen met elkaar verwisseld geweest in naam… Pech nr. 5.

Op de terugweg kwamen we nog langs dit water:

Dario scoorde in een Iers winkeltje in Elora nog een mooi zilveren hangertje waar hij heel blij mee is.
En wij hebben ons wel geamuseerd gisteren, al zagen we niet echt wat we wilden zien.
Besluit: we betalen dit seizoen geen inkomsgeld meer voor een park. Inmiddels hebben we onze jaarpas van de Halton Conservation Authority, waarmee we gedurende een jaar lang gratis in 6 parken hier in de regio binnen mogen, en 3 daarvan hebben we al bezocht en die waren echt wel de moeite waard.

Vandaag waren we op de BBQ uitgenodigd bij een ex-collega van Erwin. ’t Was heel gezellig, zij woont hier eigenlijk vlakbij (6 minuten rijden). Maandag start ze in een nieuwe job bij de Toronto Stock Exchange. Best wel spannend voor haar!

En morgen gaan we naar de African Lion Safari. Ben benieuwd! Het zal in ieder geval weer warm genoeg zijn, tegen de 30 graden…

11 thoughts on “Elora Gorge

  1. Op de een of andere manier zit ik toch te grinniken terwijl ik het lees…. Nee geen leedvermaak, maar alles bij elkaar is het toch komisch en doet me herinneren aan de tal van mislukte uitstapjes die wij gemaakt hebben. Vol verwachting ging je ergens naar toe om vervolgend diep teleurgesteld te worden!
    Maarre waarom zijn jullie niet doorgereden naar St. Jacobs? Dat is wel geinig eigenlijk……. Als je toch al aan het rijden bent…
    Morgen wordt vast kei leuk! Als de leeuwen maar niet loom in de zon liggen!
    Veel plezier morgen en ik kijk al uit naar het verslag!
    Gr. Claudia

  2. OMG dat van die ‘salade’! Stond er niet in de kleine letterjes ‘nouvelle cuisine?” Kan me voorstellen dat je daar chagerijnig van wordt- ik had er waarschijnlijk wat van gezegd (na aandringen van Suus want ik durf dat meestal niet 😩 ).
    Beterschap met je voet!
    take care,
    Chantal

  3. HĂ© wat balen, zo’n dag dat alles tegen zit. Die salade zou ik ook niet hebben geaccepteerd hoor, wat een aanfluiting! En wat jammer van die waterval. Ik ben dol op watervallen, en zou ook blijven zoeken. Hopelijk hebben jullie een volgende keer meer succes! En ondanks de tegenvallers, blijft het natuurlijk toch wel leuk om je omgeving te ontdekken. Je ontdekt de leuke en helaas ook de minder leuke dingen, maar je leert het we lekken. Veel plezier op de safari, ik ben nu al benieuwd naar de foto’s!

  4. Jammer dat het zo tegen zat. Dat van die salade is echt een aanfluiting. Dat je daar 9 dollar voor mag neertellen. Ik had geloof ik er wat van gezegd, zeker na het lange wachten.

  5. De Elora Gorge hebben wij ook eens bezocht en dat viel ons toen ook zwaar tegen. Vooral dat je er helemaal niet bij kunt komen!
    Jammer maar toch wel leuk dat je met al je uitstapjes Canada beter leert kennen.
    Mijn ervaring is hier dat dingen die groot aangegeven worden vaak heel erg tegen vallen en anderen waar je niet veel over leest kunnen pareltjes zijn!
    Veel plezier op de safari! (En ook niet te veel van verwachten….;-)

Geef een reactie

