African Lion Safari

Om 10am kwamen Chris en Liliane ons ophalen en reden we naar de African Lion Safari in Hamilton, hier 45 minuten vandaan. We bleken niet de enigen te zijn met dit idee, het was aanschuiven om op de parking te geraken.
Na het parkeren van de auto zijn we onmiddellijk naar de winkel gegaan waar we kaarten konden kopen om met de bus door het safaripark te rijden. We kennen de verhalen over de apen die graag souvenirs van je auto hebben, dus dat risico wilden we niet  nemen. Trouwens, met de bus heb je ook een veel beter zicht op de dieren. Immers, je moet in 2 rijen rijden met de auto’s (op 2 rijstroken naast elkaar), dus als je de auto bent die aan de andere kant staat van de dieren, dan zie je niet zoveel. Met de bus kom je boven die auto naast je bovenuit, dus je hebt een mooi zicht op de dieren.
Ruim een uur duurde deze tocht, en we zagen heel wat dieren. Het was geleden van toen Dario nog een kleutertje was dat we zoiets gedaan hadden, in de Beekse Bergen in Hilvarenbeek (Nl).

Een beperkte selectie uit de meer dan honderd foto’s van vandaag:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

We zagen ook nog een Takin. Nog nooit hadden we van dit dier gehoord, noch hadden we het ooit gezien: een Takin. Dit is een Chinees dier. Spijtig genoeg is mijn foto mislukt, dus ik leen er even eentje van het internet:

Ook zagen we nog een aantal Mennonieten. Niet verwonderlijk, we zitten hier immers vlak bij de streek waar zij leven (Saint Jacobs/Waterloo).

Voor diegenen die zich afvragen hoe je het verschil ziet tussen Amish en Mennonieten: Amish mannen moeten een baard laten groeien zodra ze trouwen, Mennonieten niet. Ook zijn Mennonieten veel ‘wereldser’, je zal hen dus echt wel zien reizen en naar toeristische attracties zien gaan.

Ook vraag ik me al een tijdje iets af i.v.m. bepaalde hoofdbekledingen die ik hier zie. Ik ken de tulband die de Sikhs hier dragen. Maar vaak zie je ook een soort van ‘smurfenmuts’ (en ik bedoel dit echt niet beledigend, ik weet alleen niet hoe ik het anders moet omschrijven). Aanvankelijk dacht ik dat dit de voorloper van de tulband was die dus door de kleine jongetjes gedragen werd. Maar ik ben ook al een aantal keer een aantal mannen tegengekomen die toch geen kleine jongetjes meer zijn, en die toch nog die ‘smurfenmuts’ dragen. Zouden ze pas de tulband mogen dragen vanaf het moment dat ze gehuwd zijn? Of is dit nog iets anders? Vroeg of laat zal ik wel eens in omstandigheden zijn waarin ik dit op een respectvolle manier aan deze mensen kan vragen. Maar ondertussen is er hier misschien iemand die mij het antwoord kan geven? Ik heb het over deze dingen:

En tot slot nog even onze favoriet in aktie: de Bald Eagle (Amerikaanse zeearend) in aktie:


Het was een prachtige dag!

Morgen lassen we nog eens even een rustdag in. Maandag gaan we naar Toronto, waar we met Natasja en Andrew afgesproken hebben, twee kersverse immigranten die we hier vorig jaar (toen we zelf nog maar net toegekomen waren) ook al hebben mogen verwelkomen. Maar nu zijn ze officieel ‘geland’, om te blijven.
(@Natasja: ik wou hier de link naar jullie blog plaatsen, maar ik zie dat je het nog hebt over de sneeuw in Nederland… Updaten dus! 😉 )

 

4 thoughts on “African Lion Safari

  1. Het ziet er naar uit dat deze dag geslaagder was dan die van gisteren. Maar dat kan ook haast niet anders!
    Mooi die gier! Hebben altijd een aparte uitstraling.
    Leuk verslag weer!
    Van die hoofddeksel weet ik helaas niks. Maar dat gaan we eens uitzoeken!
    Fijne rustige zondag!
    Gr. Claudia

  2. Toch schijnt het iets van de Sikh te zijn…
    De “smurfenmuts” heet een Patka en wordt inderdaad meestal gedragen door kinderen, maar is ook een lichtere variant op de tulband die gedragen kan worden bij sporten, zwemmen of ’s nachts.
    De tulband heeft met geloof te maken en dient ervoor om het haar te bedenken (wat niet geknipt mag worden)

  3. Wat een heerlijke dag! Ik heb het Safaripark Beekse Bergen ook al een tijdje op mijn verlanglijstje staan, ik ben er in geen eeuwen meer geweest. ALs ik jouw foto’s zie, moet ik dat snel maar eens gaan doen!

  4. Leuk, he, zo’n safaripark? Wij hebben er de afgelopen paar jaar ook een paar gedaan, Kai en ik nog in Arkansas deze lente. Die hoofddeksels zijn inderdaad ook Sikh, er zijn er hier in Washington best veel en niet ver hiervandaan is een van hun tempels. Waarom ze soms die “smurfen” (lijkt het inderdaad wel op) dragen en anders volle tulbanden weet ik niet.

Geef een reactie

