Eerbetoon aan Jack Layton op Nathan Philips Square

Maandag zag je dus al de mensen spontaan samenkomen op Nathan Philips Square (het plein voor het stadhuis), om hun eer te betonen aan Jack Layton. Ondertussen zijn mensen met krijt allerlei boodschappen neer beginnen schrijven op het plein. Door de regen waren deze ochtend veel van de boodschappen weggevaagd, maar niet getreurd: zoveel mensen komen langs, dat alles momentelijk weer volgeschreven was.
Opvallend veel jongeren ook, op het plein. Ook opvallend waren de teksten in allerlei talen. Zelfs in het Nederlands! Een impressie van deze namiddag:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

De man krijgt zaterdag een staatsbegrafenis. Een eer die eigenlijk enkel de eerste minister zou toekomen. Maar premier Stephen Harper heeft beslist deze ook aan zijn grote rivaal Layton te geven. En de CN Tower zal zaterdagavond bij wijze van eer in het oranje verlicht worden (de kleur van de NDP).

Erwin en ik waren nog eens afgezakt naar Toronto, in deze laatste week van zijn vakantie. Die vakantie heeft hem deugd gedaan.
Eerst zijn we gaan eten in Saint Lawrence market, en dan hebben we daar natuurlijk ons vertrouwde rondje gedaan. Zo zijn we naar huis gekomen met Old Amsterdam kaas, nog wat parmezaanse kaas, en kon ik het ook niet laten om een hamhock te kopen, zodat ik morgen snert ga maken. Jaaaa, ik weet het, het is zomer. Maar ik vind snert zoooo lekker.
Enkele dagen geleden schrok ik me trouwens een ongeluk toen ik in de Walmart kwam. Natuurlijk kom je nu eerst langs de rekken van de ‘terug naar school’ spullen. Maar daarnaast stonden er dus ook al heel wat spullen voor Halloween!!! Dat wil zeggen herfst. En dat wil ik nog niet!!! In de boekjes overal artikels over het herfstklaar maken van je tuin en je gazon. Zucht. En vandaag in de krant dan weer een artikel over dat je nu al best je sneeuwruimer even zijn onderhoud laat geven, zodat je bij de eerste sneeuwval niet in de problemen geraakt.Nog diepere zucht.
Bij deze een boodschap aan ieder die het aanbelangt: HET IS NOG ZOMER!
EN IK WIL NIETS HOREN OVER HERFST, LAAT STAAN OVER DE WINTER!!!

6 thoughts on “Eerbetoon aan Jack Layton op Nathan Philips Square

  1. Hoi Elke,
    Ik ben er eindelijk weer eens aan toegekomen jullie blog te lezen – ik liep echt ontzettend achter. Heerlijk al die vertrouwde beelden! En dat jullie daar morgen alweer 1 jaar wonen… De tijd vliegt echt!

    • Peter, je stuurt de link door van pag. 2 van dat topic. Op pagina 1 staat het overzicht van al de nog aktieve bloggers. We geven iedereen een paar maanden respijt, soms stoppen mensen wel eens met bloggen voor 2 of 3 maanden. Maar over het algemeen is die overzichtslijst op pagina 1 best up to date.

  2. Hartelijk dank voor het bijwerken van de lijst van bloggers en van harte gefeliciteerd met de verjaardag van uw zoon! Geniet van de vroege herfst!

Geef een reactie

