Sneeuwstorm nummer zoveel

Ze hadden 5-15 cm sneeuw voorspeld. We hebben 20 cm gekregen.
Toen ik deze ochtend naar het werk vertrok sneeuwde het erg lichtjes, maar  het werd meer en meer, dus in de loop van de ochtend kregen we bericht van de hoofdzetel dat we om 14u het kantoor mochten sluiten. Snel alle cliënten bellen, vooraleer zij zich in de chaos van het verkeer wagen.
Het kantoor ligt pal op een druk kruispunt vlak bij de autostrade, en we konden dus zien hoe er steeds meer en meer sneeuw op de weg kwam te liggen en hoe de auto’s steeds trager gingen rijden. Vlak na de middag kregen we bericht dat we onmiddellijk mochten sluiten en naar huis gaan. Tegen 20km/uur rijden, op sommige stukjes kon ik wat overmoedig zijn en maar liefst 30km/uur rijden. Maar de wegen waren helemaal niet open.
Toen was ik bijna thuis:
Image

Ik verbaas me er dan telkens over dat er toch nog mensen zijn die niet overtuigd zijn van het nut van sneeuwbanden. En dan moeten ze de brug over en zitten ze te dabben en slippen in de sneeuw. Ze vormen een gevaar voor anderen! (ok, voor sommigen zijn sneeuwbanden gewoonweg een te dure uitgave)

Het bleef maar sneeuwen, maar toen mijn ventje belde dat hij ook naar huis ging komen ben ik toch maar naar buiten gegaan om sneeuw te ruimen. Zijn auto hangt lager bij de grond dan de mijne en ik wou niet dat hij het risico liep om vast te lopen op de oprit.
Even een meter in het midden van de oprit steken, eens kijken waar we uitkomen:
Image
Een uur was ik aan ’t ruimen en de helft van de oprit was nog maar amper gedaan toen Erwin thuis kwam. Ondertussen was het nog steeds aan ’t sneeuwen. 
Erwin heeft zich snel omgekleed en is mee komen helpen.
Ondertussen ziet de ganse oprit terug wit, maar he, dit beetje laten we maar liggen.
Vorige winter zijn we op ongeveer 75-80cm sneeuw in totaal uitgekomen, gisteren las ik in de krant dat het tussentotaal voor deze winter in Toronto op 124cm zit… En ik herinner me van vorig jaar dat de ergste sneeuwstorm van het seizoen ook in maart gekomen is, ergens helemaal op het einde. Volgens mij zijn we er nog niet vanaf!
Ach, ik moet eerlijk bekennen dat ik de sneeuw niet echt beu ben. Natuurlijk vind ik het niet leuk als de wegen niet mooi open zijn, maar dat is altijd maar eventjes ongemak. Al weet ik dat sommige mensen nu meewarig met hun hoofd schudden als ze dit lezen, want de meeste van mijn Canadese landgenoten zijn de winter ondertussen spuugzat.

Zicht op een deel van de oprit/straat vlak voor ik aan het ruimen ging:
Image

8 thoughts on “Sneeuwstorm nummer zoveel

  1. Nou Elke, ik ben het wel zat..Ik heb er effe genoeg van..Ik en zo klaar voor lente en naar buiten gaan zonder 4 lagen kleding en zon en buiten zitten etc..Het sneeuw hier nog flink. Voorspelling is 18 inch (45 cm)

    gr petra

  2. Te veel sneeuw is natuurlijk niet leuk en kan gevaarlijk zijn.
    Ik vind het interessant om te lezen hoe er bij jullie wordt omgegaan met dergelijke omstandigheden.

    Hier in Roeselare (B) hebben we nog niks van winter gehad dit seizoen. Het heeft nog maar 3 nachten licht gevroren.
    En dat is voor iemand die droomt van sneeuw en graag buiten slaapt als het wit ligt, een tegenvaller…

    Laat je berichtjes maar komen. Ik lees ze altijd met plezier!

  3. Leuk dat je weer bent gaan bloggen, dat was lang geleden. Jeetje wat een sneeuw bij jullie, gek idee, wij (in NL) genieten nu van heerlijk voorjaarsweer, moet er nu niet meer aan denken om zo’n dik pak sneeuw te krijgen.

  4. Nieuw blogje!!!! Haha ja die sneeuw die kan er wat van. Wij krijgen elke winter best veel zegt men. Dan komt het nooit op het nieuws bij jullie stormen wel! Nog even doorbijten…. ik hoop dat straks pats boem klaar uit…de lente er is voor jullie!

  5. Heerlijk zoals jullie je leven leiden en ik heb wat leuke verhaaltjes gelezen.
    Heel veel geluk voor de toekomst.
    Ja het was me het wintertje wel; ik vond het in Garwood al vreselijk koud (we waren daar van januari tot eind maart), maar ik ben daar toch op de sneeuwdagen na, elke dag aan het wandelen geweest.

    Mvg
    Garry Wood

  6. Hallo Elke, Erwin en Dario,
    Eindelijk lukt het me eens naar jullie blog te kijken. Hier hebben we ondertussen al veel zon gehad. In maart haalden we records i.v.m. de temperatuur (positief dan). Ondertussen zijn we aan het einde van de paasvakantie met zonnig, maar frisser weer (tussen 12 en 15°C). Babs werd gesteriliseerd na baarmoederontsteking en is weer kerngezond. Ondertussen al meer dan 12j oud!
    Fien heeft veel om het hoofd: huisje gekocht met vriend, turnwedstrijden én examens op komst. Gelukkig kan ze goed plannen.
    Verder alles in orde met Joost, Eric en mezelf.
    Hopelijk hebben jullie nu ook al beter weer en gaat alles goed met jullie.
    Groetjes en tot later.

    • Filip, het is altijd fijn weer iets van jullie te horen! Het leven gaat zijn gangetje daar. En Babs houdt goed stand! Wij kunnen zelf haast niet geloven dat Dusza dit jaar 10 wordt! Ze gedraagt zich nog altijd als een spring-in-t-veld.

  7. Via informatie over mennonieten stuitte ik op je foto van de kissingbridge. Deze brug heb ik tijdens onze camperreis vorige week ook gefotografeerd. Net op dat moment kwam er een rijtuigje met twee vrouwen en een kind over de brug. Dat was echt een “wow” moment. In het winkeltje werkt ook een vrouw van de mennonietenbevolking. Vervolgens nog even op je blog de informatie over Canada gelezen. Goed gedaan hoor! Dank!

    Nienke veldhuizen

Geef een reactie

