Een echt rustig weekend

Dit was echt eens een heel rustig weekend!
Zaterdag is Erwin vooral met zijn werk bezig geweest. Hij is in januari in een nieuwe job bij een andere werkgever gestart, en er zijn dus nog veel nieuwe dingen te leren en er valt hard te werken aan het opzetten van processen en procedures. Allemaal in het teken van Itil (maar dat is info voor de IT-ers onder ons ūüėČ ).
Ik heb rustig wat het huishouden gedaan, beetje poetsen, de was gedaan, en heel wat uurtjes naar mijn luisterboek geluisterd. Het afgelopen jaar heb ik een aantal boeken beluisterd die zich afspeelden in Itali√ę, en dan vraag ik me wel eens af waarom we dat land niet meer bereisd hebben. Ik heb wel twee keer de klassieke reis gemaakt van Rome, Firenze, Siena, Pisa, Veneti√ę, enz, om de klassieke (kunst)geschiedenis te bestuderen. Maar ik ben nooit echt in Toscane op vakantie geweest, of aan de Amalfi kust. Nooit heb ik het land bekeken door de ogen van iemand die van de Italiaanse keuken houdt, of van het landschap.
Laat in de namiddag zijn we onze boodschappen gaan doen.

Hier in Canada kan je niet zomaar op elke straathoek alcoholische dranken kopen. Wijn koop je vooral bij het LCBO , wat dus eigenlijk via de overheid is. Mogelijk daarom dat de wijnen hier, in vergelijking met Belgie, redelijk duur zijn.
Omdat ik dit weekend nog eens een grote pot coq-au-vin ging maken, moest ik 3 flessen rode wijn hebben. Voor zoiets koop ik natuurlijk goedkope wijn, maar die was, in reclame, ook nog $10.95 per fles. Plus 13% tax… Voor de wijn had ik deze keer gekozen voor een Pinot Noir.
Hemeltje! Die wijn is dus redelijk ‘straf’ uitgevallen. Als je wat teveel van mijn saus eet, dan zou je deze keer wel eens opgepakt kunnen worden voor dronken rijden! Maar het is wel lekker, hahaha.
Als basis gebruik ik altijd het recept van Piet Huysentruyt, al doe ik er meestal meer spek in (applewood smoked!), en voeg ik ook graag worteltjes toe. Soms voeg ik er zelfs ook een beetje pastinaak aan toe. Een groentje die ik in Belgi√ę nooit gegeten heb, maar hier wel. Geroosterd met worteltjes is het heerlijk als groente. En het is ook lekker in de saus van de lasagna die ik zelf maak.
Verder heb ik nog wat papierwerk opgeruimd.

Zaterdagavond hebben we naar Scandal gekeken. We nemen dat op, en kijken dan wanneer het ons uitkomt.

Vandaag, zondag, zijn we niet eens de deur uit geweest. Oh, jawel, Erwin is wel buiten geweest om de 2cm sneeuw die op de oprit lag op te ruimen.
Ik heb het papierwerk verder opgeruimd (straks weer nuttig als het tax season komt, want dan hebben we de cijfertjes nodig). Ook heb ik al eens gekeken naar het papierwerk waar we later deze maand aan moeten beginnen om onze Permanent Resident kaarten te vernieuwen. Amai, ik viel bijna van mijn stoel, zo schrok ik van de papierberg die we hier weer voor moeten doorploeteren, en allerlei bewijsmateriaal dat ze weer moeten hebben. En dan in maart of april mogen we nog eens iets soortgelijks doen, als we (ein-de-lijk!) onze aanvraag voor Canadian Citizenship gaan insturen. Om nog maar niet van de kosten te spreken die daar bij komen kijken. Ik kan begrijpen waarom sommige mensen dat nooit aanvragen!
Vandaag heb ik¬†de Coq-au-vin gemaakt, en weer veel naar mijn boek geluisterd. En ik heb gestreken. Dadelijk even relax een badje nemen, en dan straks naar de Grammy’s kijken.

Volgend weekend zullen we wat drukker maken, want dit is wel leuk, maar eigenlijk word ik daar ook wat moe van, van zo heel de tijd binnen te zitten.

One thought on “Een echt rustig weekend

  1. Hallo!
    Blij dat we weer eens wat van jullie horen! En we merken dat het jullie goed gaat? We hadden natuurlijk niet anders verwacht maar je weet maar nooit hé.
    Grtjs aan iedereen en natuterlijk nen knuff voor Ducha!
    Gie & Frie

Geef een reactie

